Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Vad händer här då?

Kategori: Barn & Familj

Just nu sitter Noah och kikar på film via Viaplay, det är "Peter Pan - Tillbaka till landet Ingenstans". Lovisa laddar för första fotbollsträningen på inomhussäsongen.
Anette, hon är i en liten by utanför Norrtälje och genomför en femdagarsutbildning - där man tydligen inte får prata. Gud så skönt Det verkar. Spännande blir det att höra hur det var när hon kommer hem på söndag.
Hugo mormor- och morfarsmyser han.
 
I morgon är det full agenda, igen:
10-11 Bolldagis (Noah).
12-13 Samling för match (Lovisa).
13-14 QBIK-Skoghall F04, Västerstrands IP (Lovisa).
14-18 Noah till farmor och farfar.
14-16 Samling inför Elitserien (Dennis).
16-18 Speaker Elitserien, Hellton-Önnered (Dennis).
 
Nästa helg blir det en riktig handbollshelg, då Lovisas gäng har steg 2 i Select Cup med spel i Skara under lördagen och poolspel i Kristinehamn under söndagen.
Många matcher blir det, spännande och kuligt:
 
Matcher lördagen den 14 nov i Skara:
11.45 IK Baltichov - IFK Hammarö
13.00 Skara HF 2 - IFK Hammarö
15.00 HK Aranäs Blå - IFK Hammarö
 
Matcher söndagen den 15 nov i Kristinehamn (Stenstalidshallen): (Vit eller Blå för Lovisa vet vi senare)
12.20 IF Hellton - IFK Hammarö Blå
14.10 Skåre HK - IFK Hammarö Vit
15.05 Forshaga HK - IFK Hammarö Blå
16.00 IFK Kristinehamn - IFK Hammarö Vit
 
I går fick jag mejl från Svenska Fotbollförbundet.
När vi var på bussresa till Friends Arena och EM-kvalmatchen mot Moldavien passade jag på att kasta tre bollar mot en bollvägg (likt den de använde under Lilla Sportspegelns tävlingar). Maxpoängen var 60, dvs 20+20+20, och jag lyckades pricka just detta.
Så nu kom priset: Två fribiljetter till Svenska Fotbollsgalan på måndag.
Under samma resa hade vi ett tips i bussen om slutresultatet och utslagningsfrågan under vilken minut sista målet gjordes - jag tippade 2-0 till Sverige och var närmast på minuten... jag vann även busstipset alltså. Och samma resultat spelade jag på Oddset hos Svenska Spel, vilket jag normalt sett aldrig gör. Sammanlagt drog jag hem drygt tusen kronor på spel den dagen.
Det var en okej kväll på Friends Arena den kvällen måste jag säga.
Så nu få det väl bli en tur till Globen på måndag... kanske...
 
Synopsis är en annan grej jag arbetar med just nu... dansband en annan... och den 21 november är det säsongsavslutning på bakluckeloppisarna och den här gången är det även öppet för den som vill ställa ut marknadsstånd eller mässmonter. Hoppas sista gången blir riktigt bra och rolig - den blir i alla fall avgörande för om det blir en ny satsning kommande vår.
 
Nu har jag skrivit av mig lite, om du nu orkat läsa ända hit.
Jag undrar lite vad Anette gör just nu... halva utbildningstiden avklarad (för den här gången)...
 
// Dennis (kl. 17:32)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: