Fam Johansson-Hall-Rosendahl

En riktig skitdag

Kategori: Barn & Familj

"Vilken otrolig dag" (ironi).
Kan det bli mer jobbigt än så här - och så otroligt uppenbart. Är det verkligen meningen att det ska vara så?
Om man baktalar någon så får man väl stå för det och sedan inte vara en fegis - rakryggat... nej, verkligen inte.
Nu har jag inga bevis för någonting men känslan är vass och den brukar ju stämma.

Nej, det handlar naturligtvis inte om Anette eller någon annan inom familjen - verkligen inte!

Jag skulle ha varit hemma hos Håkan i kväll och tittat på den första kvartsfinalen i ishockey. Håkan har Canal plus som sänder matchen, det har inte vi.
Tyvärr orkade jag inte, av olika anledningar... bland annat den som jag skrev om först i den här bloggtexten.
Och för att jag ägnade mer än två timmar av söndagskvällen till att arbeta, för jag hann inte klart i fredags - då halva dagen gick åt till att fixa ett dataproblem. Jag ringde flera gånger till butiken med det halvätna äpplet.
Kanske var det också därför jag försov mig i morse - jag var tjugo minuter (!) sen till jobbet. Vilket jag inte tycker är så mycket med tanke på att jag har en bit från hemmet till kontoret plus att jag parkerar i Viken, då jag inte har råd med hundra kronor om dagen i parkeringsavgifter.
Så ingen bra start på veckan.
Och inte blev det bättre. Arbetsdagen i dag var ansträngd och otroligt jobbig. Men i morgon är det en annan dag.
Bland annat ska jag till Filipstad för att samla material till minst två jobb.

När jag skriver det här så har halva kvartsfinalen spelats, ser jag på aftonbladet.se, och ställningen är 1-2 i Läkerol. Då Färjestad vänt 1-0-underläge till ledning, båda målen av Stefan Meyer.
Vad är förtal?
När kan man anmäla någon för förtal?
Jag är lite (rätt mycket) intresserad av att göra det!
Men jag vill veta mer om det innan - kanske någon av er som läser detta vet och kan berätta mer om ämnet i en kommentar!?

Nej, måndagen den 26 mars 2012 var förmodligen inte mitt livs bästa dag.
Kanske blir det bättre i morgon?
Då ska jag i alla fall se på ishockey... Rögle möter Leksand när Kvalserien vänder... senast i lördags vann skåningarna med 5-3. Revansch?

Jag kom att tänka på något positivt som avslutning på det här "positiva" blogginlägget. På lördag har käre frugan bestämt sig för att åka till Örebro på trädgårdsmässan i Conventum och jag ska med - utan block, penna och kamera. Och jag längtar och ser verkligen fram emot den mässan - som nybliven husägare tycker jag det ska bli både roligt och spännande. Hoppas vi är kloka och inte handlar för mycket. :-)
Sen har man ju alltid Kreta att tänka på när det är jobbigt... det är inte så länge kvar... den veckan längtar jag sjukt mycket efter - och jag vågar påstå att Anette också gör det.

Se där, det finns positiva inslag också...



// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: