Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Allt löser sig

Kategori: Barn & Familj

Nu äntligen är försäljningen klar! GUUD så skönt. Vi fick inte det vi ville/behövde få, men affären är klar i alla fall. I fredags träffade jag de potentiella köparna för att förhandla om inflyttningsdatum, jag tänkte att det är lika bra att vara uppriktig och lägga korten på bordet. De ville flytta in 1/1 och vi ville 1/12, det är ganska mycket pengar för dubbelt boende i en och en halv månad. Jag berättade som det var att vi kommer gå back med mycket pengar och de lyssnade och vi kom överens om 15/12 efter en hel del diskussion, främst mellan köparna. Jag och mäklaren fick gå ut så de fick prata ifred. Tack vare kvinnlig övertalningsförmåga, fick mannen i familjen ge sig... Det är vi tacksamma för. Vi har haft en underbar mäklare som hjälpte oss på det sättet hon kunde.

Nu är det mindre än en månad kvar. Vi har inte börjat packa än, men till helgen drar vi igång! Jag har ingen koll alls på hur många vi kommer att få ihop som kan hjälpa oss att flytta... Ju fler desto bättre. Jag måste ta tag i det!

Jag har varit på föräldramöte i Sannas klass, det var information inför gymnasievalet, det är ju helt galet att hon är så stor redan. Vad hände? Det är skönt för Sanna har full koll känns det som, det är ju en djungel det där. Hon är så duktig och ansvarsfull när det gäller skolan nu. Hon fick MVG på senaste engelskaprovet! Jag är galet stolt över vilken underbar människa hon växt upp till. Hon har fått finna sig i den situation som vi nu sitter i, och gjort det på ett fantastiskt sätt. Jag saknar henne sjuuuukt mycket. Det ska bli så skönt att få ha henne nära igen om mindre än en månad. Det är inte så många år till jag får låna henne, innan hon flyttar... Vart är handbromsen?

Igår blev jag ordentligt rädd, besök till akuten, det var jobbigt att sitta hemma och vänta på att de skulle ringa. Det hade gått bra i alla fall, inget jättefarligt. Undersökningar fortsätter idag, men den sanslösa människan är på jobbet idag ändå! Hmmm... 

Hugo och Lovisa har fått dille på att spela Budget, eller "Bugget" som Lovisa säger, det är riktigt bra träning, både räkna och läsa. Det är både underhållande och uttröttande och lyssna när de spelar. Hugo pratar KONSTANT... eftersom det är han som läser korten, räknar och försöker hålla reda på alla regler. Jösses vad den killen kan prata. Jag är helt förundrad över hur mycket han kan, han är som en svamp. Han suger i sig information och kunskap överallt. Igår berättade han vad han hade för teorier kring Vasaskeppet, varför det sjönk. Han hade frågor som jag absolut inte kunde svara på. När jag sa att vi kunde gå på Vasamuseet när vi kommer till Stockholm nångång, blev han överlycklig. Rolig unge.

Noah är helt hopplös just nu. Det söta lilla odjuret klättrar och drar i allt han kommer över. Trappan är hysteriskt kul, sladdar, lådor, skåp, hundens säng osv osv... Jag kan inte ens sätta honom i gåstolen längre och känna mig lugn, då lutar han sig över kanten för att få tag på de grejer han vill ha på golvet, han har inte ramlat ur än... Han gråter inte ens när han ramlar någonstans, upp och på´t igen. Vi var till BVC häromdagen, han följer sin kurva på ett föredömligt sätt. 8,6 kg kärlek är det nu. Vårt nya kvällsnöje är att bada, han är helt galen i vatten. Jag är helt dyngsur när vi är klara, sjukt kul att se honom när han far runt och plaskar hysteriskt. Han får ständigt kallsupar, så tittar han upp, ser att jag skrattar och då skrattar han oxå och förtsätter plaska tills nästa kallsup kommer. Nu har han också börjat ställa sig på alla fyra och doppa ner ansiktet i vattnet. Tokunge!

Avslutar med lite härliga bilder.


Den gröten var inte god, den blicken säger "PAPPA vad ger du mig för SKIT?" Vi slängde den gröten...


"Vadå? Jag har inte gjort nåt!"


"Hmmm, jag kommer inte igenom... jag kanske kan tugga mig ut?"


Full koncentration, första gången i knäställning.


Syskonen ute och leker.


Sanna hemma en fredag, då gäller det att passa på att mysa. Värmer mammahjärtat!


Är det lördag så är det, då ska det ätas majskrokar.


Läxläsning är än så länge väldigt roligt! Tänk om det kunde hålla i sig... Men kanske, det är grym ordning på Lovisa.


Ja, som sagt... Klättrar på allt. Och nej, det är inte så här vi badar...


Mitt uppe in en rafflande omgång av Budget.

Inom loppet av fem minuter hann vi det här idag...


På väg uppför trappen... "hej, hej mamma"


"Kolla! Det hängde nåt där!"


"Mmmm.. god"


"Får man ingen mat får man ju ta det man hittar..."


"AJ! Den var hårdare..."


"Puh... jobbigt att fara runt så... jag hänger här och vilar ett tag. Så där, nu drar jag igen!"

Ja, kära läsare, så här ser våra dagar ut. Tror att jag har fått några fler gråa hår. Får åka och köpa färg... Tur att han är så jäkla söt!

//Anette

Kommentarer

  • Ninni säger:

    Härligt att det är klart tråkigt att ni inte fick vad ni begärde..men men det är sålt iallafall...gick ni back??



    Var bor Sanna nu?? Akuten vad har hänt??? Har tänkt att åka och hälsa på er massvis med gånger, men det har varit fullt upp.



    Hihi full fart på lillkillen..hihi. Ja prata kan han Hugo..det vet jag..=))



    Ha en skön lördag..kram kram

    2011-10-22 | 09:07:47
    Bloggadress: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här: