Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Hundra meter

Kategori: Barn & Familj

När Lovisa klarade Guldfisken (25 meter bröstsim på djupt vatten) i fredags hoppades jag att hon skulle ta sig mod och kraft att försöka träna på nästa steg - det vill säga 50 meter.
Järnmärket innebär 50 meter bröst, 25 meter rygg, 1 minut flyta och dyka från kant eller brygga.
Det märket klarade hon i går.
Bara sådär.
Lika bara sådär tog hon Hajen brons i dag.
Hajen brons innebär simning 100 meter.
Hon är envis, målmedveten och sugen på att ta fler märken.
I fredags skrev jag om fyra simmärken.
Bara i går tog hon tio (!) nya märken.
I dag ytterligare sex (!) märken.
Totalt har hon fixat 20 simmärken.
Visserligen simmade hon 100 meter i dag men ändå är det Järnmärket som jag tycker slår högst. Innan simskolan kunde hon inte simma rygg, flyta eller dyka (hoppa från kanten har hon vågat länge).
Men jag imponeras av utvecklingens hastighet.
100 meter är otroligt bra.
Simläraren sa att hon är väldigt duktig och rent av unik. Att det inte är många 6-åringar som klarar av att simma så bra som Lovisa klarar.
Självklart blir jag en stolt pappa när hon visar upp sådana färdigheter.

    
50 meter bröstsim (djupt vatten)                  100 meter bröstsim (djupt vatten)
25 meter ryggsim
  1 minut flyta
  1 dyka från kanten

// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: