Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Förnyat förtroende

Kategori: Barn & Familj

För en vecka sedan fick jag förnyat förtroende som ordförande i fotbollsklubben.
Mer än halva styrelsen byttes ut.
Till lagen har vi nu många ledare... det har till och med varit fler ledare på vissa A-lagsträningar än det varit spelare.
Säsongen ser spännande ut och vi har massor av intressanta projekt på gång.
Men spelarna sviker.
Och det är vi inte ensamma om att uppleva.
Många klubbar har problem med spelare inom damidrotten, inte bara inom fotbollen men eftersom det är just fotboll som vi håller på med så märker vi det tydligast den vägen.
Tjejer har en tendens att gå över till egenträning på till exempel gym istället för att stanna kvar inom lagidrotten.
Jag tycker det är alarmerande.
Inte bara för oss utan för hela idrottsrörelsen - hur ska vi få tjejerna att stanna kvar inom lagen?
Nästa år firar klubben 25 år... då lovar jag en STOR fest!
 
Nästa vecka sparkar Lovisa igång fotbollssäsongen med lagträningar två gånger i veckan. Handbollssäsongen är inte över, så under en period blir det fyra träningar i veckan - det är jättebra. Det som kanske inte är optimalt är alla byten av underlag, men än så länge är hon ung och ska klara av det.
 
Noah har genomfört en tioveckors simskola, en gång i veckan. Men han lärde sig inte att simma, knappast ens grunderna. Vattenvana, det hade han sedan tidigare - så jag är inte helt positiv till hur simskolan genomfördes. Anette och jag delar inte uppfattning kring detta. Hon tyckte det var bra.
 
Ha det gott!
 
// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: