Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Från hyllad till osäker

Kategori: Barn & Familj

Under två veckor har jag "arbetat" tillsammans med ungdomar och inom fotboll.
Fem ensamkommande barns leenden har fått mig att få "lön" för mitt "arbete".
Nu lämnar jag Det "arbetet" bakom mig och går på nästa. Jag åker till Jönköping och stannar där i tre nätter, på Best Western.
Men i skrivande stund är jag osäker på i vilken omfattning jag ska jobba.

Det enda jag vet med säkerhet är tre saker:
1) Besöka Elmia på måndagseftermiddagen.
2) Se Jönköping Södra-Degerfors på plats på måndagskvällen.
3) Se finalen i U21-EM på tv under tisdagskvällen.
Och en fjärde grej kan läggas till, Tove Styrke på Mariebergsskogens scen sent på torsdag kväll.

Jag funderar allvarligt på att börja skriva igen (om jag får) och fortsätta kika på östra Värmlands alla skogar.

Längre än så kommer jag inte att komma. Jag räcker inte till och kommer inte lyckas med detta heller.

Jönköping avgör - och då menar jag inte på fotbollsplanen.

Fem ensamkommande mycket duktiga killar: Habtom, Seedy, Ghirmay, Hosseinali och Mohamed.


Fotbollsskolans vattenkrig fredagen den 26 juni. Ledarna på bilden heter: Tilda, Seedy, Tugii, Hosseinali och Ghirmay.

Se vad roligt det är med vattenkrig, Hosseinali och Ghirmay stortrivdes.


Hosseinali jagades ordentligt med barnens iskalla vatten.

Hela gänget under vecka 26.


Här bor jag måndag till torsdag.

Degerfors jagar tredjeplatsen i Superettan och gör det mot serieledarna på bortaplan under måndagskvällen, 19.20 (även på TV4 Sport).

// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: