Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Fantastisk nyårsmiddag

Kategori: Barn & Familj

Ärligt talat!
Hur god mat kan det finnas?
Jag visste att vi skulle äta gott - men jag blev mycket överraskad över vad Anette hade ordnat med.
Mycket positivt överraskad.
Trerätters... bara så där...
Nedan ser du vad vi bjöds på och visst blir du sugen på gottigheterna bara av att titta på bilderna!?
 
Mina mellandagar genomfördes på en kontorsstol i sporthallen i Kil. Sammanlagt var jag speaker till 119 matcher och det innebar sammanlagt 42 timmar med mikrofonen (alla cupens matcher).
1993 startade jag IF Kil Cup och den här gången var det 22:a upplagan i rad - jag är så glad att cupen levde vidare även när jag var borta från föreningen i cirka tio år, det innebar faktiskt att grunden var lagd på ett bra sätt, precis samma gäller för föreningen.
Före varje dag var jag på plats 90 minuter före första avspark och jag åkte inte hem förrän cirka 90 minuter efter varje dags sista match, så lägg till tolv timmar plus de fem timmar jag gjorde dagen före cupen.
Under perioden 26, 27, 28, 29, 30 december engagerade jag mig med 59 timmar plus restid (sammanlagt fem timmar = 64 timmar)
Inte konstigt att man är helt slut flera dagar efter turneringen.
Bäst var det den 27/12 när Anette tog med sig Sanna och Noah till sporthallen och Noah ropade flera gånger till mig att han såg mig - "jag ser dig pappa och du ser mig".
Men orsaken till varför jag väljer att sitta där är också oerhört stor - fotboll är viktigare än bara fotboll, det förbrödrar och det engagerar. Det är SÅ härligt att se den glädje som ett mål eller en räddning kan skapa, eller den sorg som en miss kan innebära. Känslorna är det som får mig att må så bra i en sporthall eller på en idrottsarena.
Totalt engagerades cirka tusen personer under fyra dagar i samband med IF Kil Cup 2014 - gissar vi att den summan är densamma per år innebär det att minst 22 000 människor engagerats genom åren bara för att jag en dag bestämde mig för att starta en förening och senare även började ringa in 57 lag till den första upplagan av IF Kil Cup 1993 (då mitt lag '81:orna satte pricken över i:et med att vinna den sista finalen det året med 2-0).
Ja, du hör ju lite varför jag är så stolt över min blåvita förening (när jag bildade klubben var det blåvita IFK Göteborg som var mitt första lag som fångade hjärtat, innan Liverpool FC alltså, därav de blåvita kläderna i klubben), och vill att den ska leva vidare över generationer.
Under 2015 kommer vi bl.a. att arrangera två landskamper, två fotbollsskolor och en ny upplaga av IF Kil Cup.
 
Perfekt förrätt innehållande räkröra. Till detta serverades vitt vin.
Varmrätten bestod av oxfilé, perfekt stekt, bjarnesås och gopotatis. Till detta serverades rött vin. Och de två bitarna som du ser på tallriken var inte de enda bitarna jag åt - mums vad gott.
Efterrätten bestod av kaka, grädde, hallon, blåbär och glass. Gissa om det var gott!
Till efterrätten blossades det ordentligt med varsitt tomtebloss. Noah och Lovisa tyckte också om festmåltiden, Lovisa åt så mycket mat att hon nästan inte orkade äta efterrätten - DET är bra betyg det.
Den 22:a upplagan av turneringen läggs nu bakom oss och vi blickar vidare fram mot ett spännande 2015.

// Dennis (Gott nytt år!!!)

Kommentarer

  • farmor säger:

    Ja att få en trerätters så där, det är inte alla som får, så det är bara att njuta av mat o varandra! önskar er ett gott nytt år!!

    2015-01-04 | 17:29:54

Kommentera inlägget här: