Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Samlat energi genom sömn

Kategori: Barn & Familj

Energin varierar ibland oss i familjen.
Eller egentligen är det bara jag som varierar mot de andra som är pigga och hela tiden har full fart i det de gör.

Anette startade sin utbildning på allvar med en utbildningshelg strax utanför Katrineholm under helgen som var.
Noah härjar på som vanligt och som en vanlig fyraåring med massor av trots.
Hugo är också som vanligt igen efter att ha haft ont under en period. Nu är det full fart som gäller.
Lugna Lovisa är ju kanske inte så mycket till full fart men med hennes mått mätt är det som vanligt och hon tränar på.
Jag, jag har sovit 15-17 timmar per dygn sedan i söndags kväll. Kroppen sa ifrån och det kan mycket väl bero på förra veckans hängighet plus diabetes så klart. Kanske var jag inte van vid att träna, även om jag verkligen bara har kört ganska mjuka träningspass.
 
I kväll skulle jag och Anette varit på musikal, men det har vi ställt in - och jag är ledsen för Anettes skull, för jag vet hur mycket hon såg fram emot musikalen.
 
Anette håller på att utveckla sin hemsida, som ännu inte är publicerad så fråga inte efter adressen ;-)
Det svåraste är hur hon vill forma sidan, innehållet har hon ganska klart för sig.
Varje dag har hon disciplin på sig själv och studerar duktigt.
Hon har en fantastiskt spännande resa framför sig.
I mitten av mars ska hon under samma utbildningsresa till två olika utbildningar. Först till Stockholm och sen tillbaka till strax utanför Katrineholm.
Den som inte anlitar henne efter att hon är färdigutbildad gör ett stort misstag.
Mun till mun-snacket kommer snabbt rulla i Värmland om vilken slipad diamant som precis kommit ut på marknaden - tidsbokningarna kommer att vara fulltaliga i månader framåt... det är i alla fall Min tro och vision.
Hon är Så duktig!
 
Jag... jag ska återfå krafterna för att jobba och siktar på att återgå i morgon.
Sen blir det en dag i taget ett tag.
Vem vet, kanske vinner jag några miljoner på lotto framöver och kan genomföra min dröm också.
Ja, just det ja, för att vinna på lotto måste man ju spela lotto.
Så det sprack.
Skämt å sido, jag kämpar på i mina hjulspår.
 
Att se Anettes engagemang och inspiration i det hon gör ger en hel del energi.
 
Ps. Grattis Stina Nilsson till silvret i sprint i skid-VM just denna dag! :-)
 
// Dennis

Kommentarer

  • farmor säger:

    Ja man måste sköta om sig och lyssna på kroppen när han varnar! Kroppen är som en bil får han inte skötsel o bensin så mår inte den bra heller!! Var rädd om sig!!

    2015-02-22 | 15:38:35

Kommentera inlägget här: