Fam Johansson-Hall-Rosendahl

För många tankar för att sova

Kategori: Fotboll

Så ja, nu börjar det på riktigt.
Lördagsförmiddagen blir intensiv med massor av förberedelser till cupen som har avspark klockan 08.30 på söndagsmorgonen.
Sporthallen ska pyntas med reklam och göras helt matchklar för futsal, massor av material ska hämtas från S-vallen och allt till kafeteria och grill ska hämtas och fraktas från Coop.
Mängder av anslagslappar och annat ska häftas och klistras upp.
Helst före lunch.
För sen blir det fokus på handboll och speakeruppdrag för min del.
Då ska cupen kunna läggas åt sidan 5-6 timmar.
Bara matchfokus.
Jag kan ha extra ögon på mig och det är mer än vanligt viktigt att jag gör bra ifrån mig.
Det som kan komma inom en vecka vore otroligt häftigt, utmanande och spännande - om jag får chansen.
Kanske avgörs det i Sundsta i eftermiddag. Kanske är det redan beslutat. Men jag vet inget än.
Matchstart klockan 16 (Hellton-Skövde)... och jag kan verkligen inte sova i natt.
Det går inte.
Så är det nästan alltid natten mot den 26 december - varje år.
För många tankar snurrar, i år är det extra mycket tankar som vill komma fram.
Kul, men det kan också bli jobbigt i eftermiddag.
Men, har jag klarat det förr så får jag väl göra det i år igen.
Har jag något val?
26-30 december har jag 123 matcher att ta mig igenom som speaker - sen får jag vila rösten tills den 2 januari då nästa elitseriematch spelas på hemmaplan - innan jag styr mot Jönköping och Malmö, 4-5 januari.
Den 7 januari blir det vardag igen, för första gången på över ett halvår.

// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: