Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Fullständigt utslagen

Kategori: Fotboll

Att arrangera saker tar på krafterna.
Men det är både otroligt roligt och otroligt lärorikt.
Inte minst lär man sig hur andra människor är och hur de agerar i liknande situationer som jag själv kanske utsätts för.
Hur det finns människor som tar på sig en roll men inte löser det den tagit till sig.
Andra kanske, de är få, erbjuder sig att göra mer än de åtagit sig.
Men kanske mest inser jag att hur viktigt det är med team och att det finns en stark ledare.
Min stora brist som ledare är att delegera och att lita på folk. Men det där med att lita på folk är svårt när det inte rapporteras in som det ska, till exempel via e-post.
Dock är jag oerhört nöjd och stolt över hur våra två landskamper genomfördes - med toppbetyg båda gångerna från högsta makt (Svenska Fotbollförbundet).
Men jag är trött nu.
Mycket trött.
Jag har fått jobba oerhört hårt under veckan.
Dessutom har jag varit speaker på våra matcher plus ytterligare tre landskamper. Och den som inte tror att det tar på kropp och psyke att vara speaker under "press" har fel.
För att inte prata om alla förberedelser inför uppdragen.
Nej, det enda folk ser och hör är de få minuterna man hörs på en arena - övriga 5-10 timmar per match är det ingen som lägger märke till.
Men som sagt... det är både roligt, spännande och ärofyllt att få uppdragen.
Under avslutningsdagen, i söndags, hade jag både bronsmatchen som evenemangsansvarig, speaker, musikansvarig och resultatrapportering, samt finalen som speaker - två tunga landskamper på en dag.
Och på hemvägen gick bilen sönder.
Jag blev ståendes i skogen.
Oerhört trött.
Men, men, så blev det...
... nu är jag utan bil.
 
 
 

Under måndagskvällen vann föreningen förstapriset föreningsutlottningen efter Kilsparaden. Det hade aldrig inträffat tidigare. Och i morgon, onsdag, får föreningens ordförande ta emot pris som Årets Föreningsprofil inom Kils kommun.
Det går bra för lilla Idrottsföreningen Kil nu.
 
Och i kväll ska jag på möte med Hellton inför den kommande säsongen i Elitserien... det rullar liksom på...
 
Ps. Premier League startade i helgen och Liverpool tog en viktig premiärseger i den svåra bortamatchen mot Stoke. Som sagt... det går bra nu...
 
// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: