Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Fotbollen läggs på hyllan

Kategori: Barn & Familj

I morgon avslutas helt den svenska fotbollssäsongen för min del. Degerfors IF kan med tre poäng definitivt säkra nytt kontrakt för spel i Superettan även nästa säsong - samtidigt som motståndarlaget Husqvarna är i sprängande behov av en seger för att inte åka ur serien.
Det är upplagt för en spännande match på Stora Valla, matchstart klockan 14.00.
 
När slutsignalen ljuder avslutas min femte säsong som förstespeaker i den anrika föreningen. Min debut gjorde jag på Behrn Arena i Örebro dit hemmapremiären mot Örgryte flyttades den 16 april 2010.
Att få vara speaker i denna mytomspunna bruksförening är ett hedersuppdrag - det finaste uppdrag man kan ha i Värmland.
Tveklöst.
 
 
För Karlstadsklubben QBIK blev det i år den elfte säsongen. Här har det varvats mellan Damallsvenskan och Elitettan (tidigare även Söderettan, innan serien döptes om till Elitettan). Min debut gjorde jag på Tingvalla IP när ett starkt hemmalag krossade Astrio med 10-0 den 10 juli 2004 (bara månader innan min dotter Lovisa föddes).
Utan tvekan klarade sig i år QBIK kvar i Sveriges näst högsta serien inför 2015.
 
Nu när fotbollen nu läggs på hyllan tar handbollssäsongen vid. Damallsvenskan har redan spelat några omgångar och jag har missat Helltons två första hemmamatcher - men från nästa match i Sundsta sporthall ska jag finnas på plats (1 nov klockan 15: Hellton-Kärra).
 
Redan nu har jag avsagt mig ett annat (än ovanstående) uppdrag inom fotbollen - så vi får se vad det blir inför 2015.
Vill Degerfors och QBIK ha mig kvar som speaker? Kanske dyker ytterligare klubbar upp i bilden?
Ja, det är min silly season det.
Hur blir det inför 2015?
 
Hur ser Allt ut inför 2015? Det är oerhört stora frågetecken kring nästa år som cirkulerar i mitt huvud.
Lite synd är det att man faktiskt är utbytbar, det vore enklare om man var oumbärlig - på alla plan.
 
Men jag är ganska bra på att skriva i metaforer samtidigt som jag berättar fakta.
Eller hur?
 
// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: