Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Vecka 19

Kategori: Barn & Familj

Drömmar.
De kan se annorlunda ut.
Från dag till dag - från natt till natt.
Häromnatten drömde jag en verkligt nära dröm.
Det var som en actionfilm.
Och jakten var på min borttappade mobiltelefon - som naturligtvis väckte mig med sitt illtjut på morgonen.
Det hade bara varit en dröm, för mobilen låg ju där jag lagt den på morgonen.

En annan dröm har Anette burit på väldigt länge - ett eget växthus.
Kanske mest ett växthus för blommor, en skön stol, lite kaffe och en bok.
Men ett växthus.
Nu bygger jag på ett växthus på gården och har kanske kommit 1/3-del i själva byggandet av huset.
Sen ska det grävas och göras iordning för att växthuset ska må så bra som möjligt - där glider min dröm in i bilden, att jag ska få klart växthuset snart.

Vecka 19 2014
En drömvecka.
Det kan bli en drömvecka.
En magisk vecka, på många sätt.
Det är veckan då Premier League 2013/2014 avslutas och där vi, Liverpool, är med i titelracet.
Det är också veckan då Lovisa gör seriespelsdebut i 7-manna och därmed lämnar 5-mannaspelet bakom sig.
Det händer så oerhört mycket spännande under vecka 19 så allt känns som en dröm.
Under veckan kommer jag få ett mycket intressant och viktigt besked.
Det beskedet kan vara ett drömbesked.

Om det blev ett drömbesked eller inte, det får framtidens drömmar visa.
Om beskedet är positivt vill jag inte vakna ur den drömmen på grund av att mobilen illtjuter på morgonen.
Då vill jag att det är en sanndröm som får upplevas på riktigt.
Det vore en dröm det.

Tillsammans kan drömmar bli starkare.

// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: