Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Envis liten kille

Kategori: Barn & Familj

OS-tider och försäsongstider inom fotbollen.
Handbollen avslutas i mitten av mars - då spelar Lovisa cup i Forshaga den 15:e.
Hugo har börjat med sina rehabbad på fredagar igen.

På söndag avslutas OS i Sotji och de stackarna som byggt arenorna utan att få sina löner har gjort sitt.
Sverige har elva medaljer i längdspåren och är bara två medaljer från rekordet som Sovjetunionen innehar.
Mäktigt!
I dag blir det guld eller silver i damcurlingen - Damkronorna tappade 2-0-ledning till förlust 3-4 i bronsmatchen. Tre Kronor har ju fortfarande chansen till både guld, silver och brons - man möter Finland under fredagen i semifinal (13.00).
Antingen har man blivit äldre eller också har det här med idrott mättats lite.
Visstm jag har koll på alla svenska framgånger och nästan alla misslyckanden - men jag ser inte allt. Kanske beror ju det även på att huvuddelen av OS genomförs på dagtid svensk tid och då arbetar man ju.
 
I dag åkte Lovisa hem till sin mamma och blir borta tills nästa fredag, då jag hämtar henne efter jobbet. Hugo han åker till pappa i morgon och kommer hem på tisdag.
Sanna, ja hon kommer och går hon. ;-)
 
Noah fortsätter att visa egen stark vilja. Han är envis och vet vad han vill - och han testar, massor och hela tiden.
Men han är också oerhört go och söt - det är en gosig liten gullkille vi har.
 
Schemat är inte riktigt lika fulltecknat som tidigare men det finns en hel del att hålla kontroll på. Bland annat kommer ett årsmöte att hållas den 6 mars - då vet jag om jag har fortsatt ordförandeförtroende eller inte.
Jag har tackat ja till omval, men årsmötet bestämmer.
Måndagskvällar är oftast vidga till möten.
 
Mitt i den kommande Liverpoolresan kan det bli så att Hellton spelar kval till Elitserien - vilken personlig miss. Jag hade mycket gärna hållit i mikrofonen för att försöka hjälpa laget till den högsta serien, det finns definitivt potential till det.
Med lite (mycket) tur kommer hemmakvalmatchen att spelas kvällen innan avresan till England.
Det återstår att se.
Två hemmamatcher innan kvalet kvarstår: 1/3 15.00 och 15/3 15.00.
Du kommer väl och hejar!? Handboll live är riktigt, riktigt roligt och spännande!
 
// Dennis
 
Ps. Jag skriver ibland, trots tidigare blogginlägg. Men det är mest för att det ska hända något på bloggen - vi vill hålla den levande.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: