Fam Johansson-Hall-Rosendahl

En match blir två

Kategori: Fotboll

Nästa helg, den 10 mars, skulle Liverpool ha mött Sebastian Larssons och David Moberg Karlssons Sunderland AFC hemma på Anfield. Men matchen fick skjutas på framtiden då gästande laget samma helg ska spela i FA-cupen.
Istället spelas matchen onsdagen den 26 mars klockan 20 (engelsk tid).
Samma dag som jag och Anette landar i Manchester, cirka fyra mil utanför Liverpool.
 
Helt makalöst.
När jag i går kväll såg vilket datum matchen flyttats till kastade jag mig över mobilen och facebook - samtidigt.
Jag skulle bara ha biljetter till matchen, jag skulle bara.
I dag klockan 14.13 blev det klart - jag fick tag på två matchbiljetter till Liverpool-Sunderland samma dag som vi kommer till staden.
Helt sjukt häftigt - helt sjukt....!!!
 
Nu blir det istället två hemmamatcher på en och samma resa - jag är så lycklig.
 
Biljetterna till Sunderlandmatchen blev inte på kända The Kop, men sektionen intill - så på ett sätt är det som en förlängning av att stå på The Kop (alla Liverpoolsupporters dröm är att få se minst en match från The Kop, med den häftiga stämning som det ger).
 
Den stora matchen och kanske helt avgörande matchen inför jakten på en Champions League-plats kommande säsong - eller faktiskt så kan matchen bli oerhört viktig i kampen om föreningens första Premier League-titel.
Liverpool-Tottenham Hotspurs spelas söndagen den 30 mars klockan 16 (engelsk tid).
 
Wow... vilken resa det kan bli... helt fullständigt makalöst... wow, liksom!
 
Senast Liverpool vann Champions League var i maj 2005 - så här såg det ut och lät det från läktarna. Liknande upplevelse får vi uppleva - TVÅ gånger på Anfield, den 26 och den 30 mars 2014.
 
Om LIVERPOOL FC: Läs HÄR.
 
Om Sunderland AFC: Läs HÄR.

Om Tottenham Hotspur FC: Läs HÄR.

 
 
VARNING: Otäck verklig bild längre ner, känsliga tittare varnas!
Händelsen skakade världen och sammansvetsade alla Liverpoolanhängare ytterligare. YNWA är inte bara för att vara - det har en hemsk historia bakom sig.
 
Minnesmonumentet, till vänster, över de som miste livet på Hillsborough 1989. Till höger
ser vi den världsberömda/kända Bill Shankly Gate med You'll never walk alone.
 
Namn och ålder på de personer som miste livet på Hillsborough 1989.
 
Otäcka bilder från Hillsborough 1989 - 96 Liverpoolfans miste livet, de flesta klämdes till döds.
 
Anfield fylldes av blommor efter katastrafen på Hillsborough 1989.
 
Dessa 96 Liverpoolfansen miste livet på Hillsborough 1989.
 
Liverpool City.
 
Vår manager, Brendan Rodgers.
 
Skyttekungen Luis Suarez.
 
Kapten Steven Gerrard.
 
Taggad! Senast jag var på Anfield (2009) vann vi med 2-0 mot Manchester United.
 
Taggad! Varning till England, snart kommer jag och jag kommer bli frälst till Liverpoolsupporter.
 
 
Nu köööööööör vi!
 
You'll never walk alone
 
// Dennis

Kommentarer

  • farmor säger:

    Det kommer bli en underbar resa! Njuta o ha det gött!!

    2014-03-03 | 12:18:40

Kommentera inlägget här: