Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Ofattbart

Kategori: Barn & Familj

Det är en märklig känsla som håller mig vaken i natt.
Min dotter, Lovisa, börjar bli stora tjejen i dubbel bemärkelse.
På fredag fyller hon tio år.
Ofattbart vad tiden går fort och vad mycket som hänt under den perioden hon funnits i mitt liv.
Både goda och mindre goda händelser.
 
Men jag väljer att skriva några rader om nutid:
Nu har jag påbörjat research av material till min första bok som jag faktiskt satsar på att få publicerad.
Det finns skrivet material sedan tidigare som skulle kunna bearbetas för att publiceras, men det kommer inte att hända.
Men den här gången ska drömmen uppfyllas.
Dock inte i morgon.
Jag räknar med att grundläggande research till boken kommer ta mig cirka ett år, bland annat för att det blir lågprio på det här projektet.
Min förhoppning är att boken publiceras lagom till Bokmässan 2019.
Då hinner jag sälja slut på första upplagan lagom till jul.
Visioner har jag alltid varit ganska bra på att bygga upp.
Fem år, det känns inte som en orimlig målsättning - det får gärna gå snabbare än så.
Genre: Fakta.
Kanske, kanske, kanske ger jag mig på att skriva en roman bara för skojs skull under samma tidsepok.
Det får framtiden utvisa.
 
Men, det här var väl ganska tråkig information ändå.
Det får alla era kommentarer avgöra - för ni är ju så många som kommenterar och ger respons på det vi skriver.
Jag är övertygad om att Anette skulle skriva oftare bara fler visade intresse för vad som skrivs - även om det är på gott eller ont.
Det är en vision jag bär på.
Har du några visioner? Kanske inför 2015...
 
// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: