Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Tre dygn till Livsglädjemässan

Kategori: Barn & Familj

Klockan är över fyra på torsdagsmorgonen (snart fem när detta är färdigskrivet).
Tiden går fort när man har "roligt".
Hela kvällen har gått åt till att göra mängder av broschyrer, programblad, skyltar och annat pappersmaterial som kommer användas under söndagens mässa.
Det gäller att tänka på allt - och det jag nu inte har tänkt på behövs förmodligen inte.
När vi vaknar på torsdagen är det mindre än tre dygn kvar till Livsglädjemässan.
För er som har NWT och/eller Karlstadtidningen kommer ni kunna läsa om mässan just denna torsdag.
En del media har ackrediterat sig till söndagens mässa, men ännu inte alla - jag hoppas såklart på så många som möjligt.
Hemsidan har fått sig en rejäl upprustning denna kväll - nu finns det gott om material på alla sidor. Sidorna för besökare och utställare är fyllda, bland annat med tidtabeller för de som vill ta bussen till Livsglädjemässan och på så sätt tänka på miljön.
Det återstår tre hårda arbetsdagar - sen är det äntligen Livsglädjemässan och den kommer bli oerhört spännande.
Att mässan är intressant visar bland annat Livsglädjemässans facebooksida (HÄR) - men också vi det stora antalet mail och mobilsamtal jag fått under de senaste veckorna.
Jag kommer bli oerhört besviken, vågar jag sticka ut hakan och säga, om det inte kommer minst tusen betalande besökare - vad entré kostar kan du se HÄR. Men jag har förhoppningar på över 2000 unika besökare.
Torsdag och fredag blir intensiva datadagar, medan natten till fredagen och hela lördagen kommer ägnas åt en hel del markservice.
På söndag klockan 09.30 ska allt vara klart - för klockan 10 slår vi upp portarna för historiens första Livsglädjemässan.
Succé eller fiasko... vad tror du?
Kommer du att vara en av besökarna?
Om ja, vad lockar dig mest? Om föreläsningar, kan du berätta vem eller vilka?
 
 
Min vackra hustru har slitit ont även hon den här hösten. Det har varit en jobbig situation på hennes arbete samtidigt som hon gjort det möjligt för mig att ägna oerhört mycket "fritid" till arbetet med Livsglädjemässan.
Hon har även kring mässan dragit ett tungt lass nu på slutet...
Som en del av min uppskattning för allt hon gör för oss alla och för mig så sätter jag henne på ett plan till Kanarieöarna den 8 januari 2014 (hemma 15 januari) för att få chansen till vila och samla nya krafter.
Jag stannar hemma och tar hand om verksamheten här hemma.
Anette åker naturligtvis inte själv utan svärmor får följa med... snacka mysvecka och kanske blir det ett och annat parti alfapet på sandstranden i Playa del Ingles.
En veckas resa är dock inte nog med hur mycket jag uppskattar det frun i huset dagligen genomför.
Utan Dig hade det inte varit möjligt för alla de tusentals (förhoppningsvis) människor som denna söndag ska få ta del av glädjespridning under Livsglädjemässan.

En av mina förhoppningar är att minst en person ska finna ett nytt intresse som gör vardagen mer levande och glädjande för den personen - kanske kan det också med tur leda till nya vänskaper för människor, då har jag lyckats med Livsglädjemässan.
 
Jardin Del Atlantico, Playa del Ingles, Kanarieöarna
 
// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: