Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Lista innan "six feet under"

Kategori: Barn & Familj

Har du en "pricka-av-innan-jag-dör-lista"?
Alltså saker du ska hinna med att göra innan den dagen det är dags för "sex fot under".
Det slog mig precis att jag nog har en sånn lista utan att jag har skrivit ner den.
Kanske skulle jag göra det - skriva ner en lista alltså.
Har du en sånn lista?
Vill du i så fall dela med dig lite?
Vad ska du hinna med?
 
Jag har hela tiden projekt i gång, små som stora. Och det Är liksom jag. Andra har det inte så och det är helt okej, men hur är det för dig.
För mig är det lite som att det mesta jag tar mig för blir ett slags projekt som ska planeras, genomföras och analyseras. Ja, det låter sjukt trist och kanske en aning autistiskt faktiskt.
Men jag har accepterat att jag är så och kanske är det därför jag är ganska bra på vissa saker (Oooops, sa jag något positivt om mig själv i Lagomsverige?!).
 
Vi måste våga stå för att vi är bra på vissa saker.
En som är en fantastisk förebild i ämnet är Zlatan. Han är verkligen inte typisk svensk, han står för att han är jäkligt bra på att spela fotboll och berättar det gärna.
Brukar du berätta vad du är bra på?
 
Jag kommer nu ordna tre olika sidor i mina anteckningar i Iphonen, där kommer jag efter hand lista vad jag kommer på.
Listorna:
1) Vad är jag bra på!
2) Att göra innan jag dör!
3) Med detta utvecklar jag min redan riktigt fina och braiga mässa!
 
"Vem är superb? Du är!"
 
Nej, nu är det din tur - berätta gärna!
 
// Dennis

Kommentarer

  • Ingegerd säger:

    Ja vi är nog alla ganska dåliga på att säga vad vi är bra på =)
    Däremot berättar man gärna allt negativt..knäppt!

    Finns nog en helg del saker jag är bra på..men knäppt nog kommer jag inte på en enda sak just nu =)

    Ha en fin helg, kram

    2013-11-02 | 13:23:33
    Bloggadress: http://www.ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här: