Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Utveckling

Kategori: Barn & Familj

Noah utvecklas i raketfart. Orden bubblar ur honom och den egna viljan är minst sagt stark. Vi har nog fått en turbotrut till. 
 
Under en förkylning under hösten fick han en blåsa i munnen och tutten gjorde ont, jag reagerade som en kobra och for runt i huset och samlade ihop alla nappar. Gäller att passa på. Så på bara ett par dagar var tutten avvänjd, gick ju galet smidigt och han förstod inte ens själv att han slutat med nappen. 
 
Kändes lite sorgligt att inte få göra en ritual runt avslutet som med de andra, men för Noah var det här bäst. Det kommer nån fråga ibland. "Var tog min tutte vägen?" 
 
Det kommer de underbaraste kommentarerna från den lilla mannen. I takt med att viljan blir starkare blir även våra tillsägelser fler. Då brukar jag med irriterat tonläge säga "Noah Johansson!" Nu när han blir irriterad på mig, spänner han ögonen i mig och säger "Mamma Andersson!" Höll på att bryta ihop av skratt när jag hörde det första gången. 
 
För någon dag sedan dog en fisk för oss och Dennis förklarade att fisken hade dött. Med en röst fylld av glädje börjar han sjunga "ja må du leva, jaa må du leva...!" Vi fick oss ett gott skratt då med. 
 

// Anette

Kommentarer


Kommentera inlägget här: