Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Härligt intensiv helg

Kategori: Barn & Familj

Vilken helg!
Den inleddes på lördagsförmiddagen då jag och Anette tig med Hugo, Lovisa och Noah till badhuset och därefter till McDonalds.
Anette hade på morgon fått reda på att hon vunnit en rimtävling med ett julbord på Möruddens Restaurang värt 395:-/person.
Lyckan var upplyftande!
Efter McDonalds släppte Anette och barnen av mig inne i stan.
På Tables samlades ett 50-tal värmländska Liverpoolsupportrar för att tillsammans bevittna det heta Merseysidederbyt mot lokalkonkurrenten Everton. Efter en fantastisk match på Goodison Park blev det delad pott, 3-3.
På kvällen kom svärmor över till oss för att först skjutsa Anette och mig till Mörudden och sedan åka hem till oss och se efter kidsen - medan vi fick chansen att under två julmagiska timmar vara tillsammans, äta ett fantastiskt julbord (kan rekommenderas då vi båda tyckte att det var det mest kompletta och välsmakande julbord vi ätit) och dela en flaska rött.
Under söndagen hade jag för tredje året i rad hand om mikrofonen under A-finalerna i Hellton Cup. Mellan 12-18 blev det nio finaler och en träningsmatch med tävlingskaraktär.
Både Lovisa och Hugo följde med mig till Sundsta - Anette, Sanna och Noah kom även de till sporthallen och var där cirka tre timmar, kul!
Väl hemma bjöd frun på underbar "frukostmiddag" (det första jag åt i matväg under dagen) innan jag satte mig med ett reportage som skulle skickas in.
Sist men inte minst fick vi njuta av det tionde och sista avsnittet på säsong två av "Bron".
Intensiv men härlig helg med andra ord!

// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: