Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Viktigt att höra annat än felen

Kategori: Fotboll

För andra hemmamatchen i rad fick Degerfors flytta till Behrn Arena i Örebro när man på lördagseftermiddagen tog sin ann Varberg i Superettan.
Som speaker är det en ganska häftig känsla att vara på en sådan här arena, men som supporter och aktiv är det en mardröm att behöva flytta från sin egen borg.
Dock verkar Degerfors trivas rätt bra på Behrn Arena eftersom man i dag tog sin tredje raka seger, sista höstmatchen inräknad.
Det blev en svängig tillställning som hade hela fem varningar plus en utvisning (för två varningar). Gästerna tog ledningen i första halvlek, kvittering strax efter paus och därefter ledningsmål för hemmalaget. Kvitterat igen till 2-2 innan Degerfors avgjorde med kvarten kvar.
 
Efter matchen var det två personer, vid olika tillfällen, som tillhörde medarrangerande Örebro SK som frågade mig om jag var speaker på alla matcher (med syfte på matcherna som spelas på Behrn Arena).
När jag svarade alla Degerfors hemmamatcher så sa de "synd" båda två.
- Du skulle vara speaker för ÖSK också.
- Tack, jag tar det som en komplimang, svarade jag.
Absolut roligt att höra - även om det inte kommer bli så. När beröm kommer utifrån växer man och det är så sällan man får veta vad folk tycker (bortsett från om man gör fel såklart).
 
Nästa hemmamatch ska enligt rapporter spelas på den ordinarie hemmaborgen i Degerfors. Då står nykomlingen Östersund (just i detta nu trea (!) i tabellen) för motståndet - onsdagen den 22 maj klockan 19.
 
Bara 537 åskådare besökte Behrn Arena - alla på läktaren bakom mig.
 
// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: