Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Fredag

Kategori: Barn & Familj

Fredagar är mördande, då är pressen mot deadline enorm och man längtar efter att arbetsdagen ska vara över - och att man hunnit lämna allt material i rätt tid.
Sen blir det kväll.
Och ofta mer arbete - jag är en arbetsnarkoman, inget snack om den saken.
I dag var tanken och planen att få en soft kväll i fint väder tittandes på fotboll i Kil.
Jag, Anette, Hugo, Lovisa och Noah.
Sanna härjar hellre med sitt, var min tanke.
Men Hugo och Sanna skulle till Kristinehamn, även om Sanna fick ändrade planer och stannade hemma. Lovisa hade ont i magen och blev liggandes.
Nej, det blev inte som det var tänkt. Vi blev hemma.
Jag bestämde mig då för att dra ett spår med gräsklipparen - då gjorde jag åtminstone ett jobb, arbetsnarkoman som jag är.
Nu sitter jag i trädgården och lyssnar på Noah och alla fåglar.
Fredag, ledig... nej, livet bara öser på.
I helgen bör jag få min dos av fotboll, då ska jag ju jobba på Tingvalla och Stora Valla.
Oerhört synd att planerna oftast raseras, men är lilltjejen sjuk så är hon.
I kväll åker Lovisa också i väg, Hugo är hos sin pappa och Lovisa åker till mamma.
Om 23 arbetsdagar blir jag pappaledig, undrar hur det blir då?

// Dennis

Kommentarer

  • Ninni säger:

    Varva ner och känn va skönt det är att INTE göra någonting =)

    2013-06-09 | 10:18:38
    Bloggadress: http://www.ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här: