Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Utslängd slarver

Kategori: Barn & Familj

Endorkin, eller diabetescentrum som det även kallas i folkmun, på Centralsjukhuset i Karlstad har kastat ut mig.
Orsaken: Jag har inte skött mig tillräckligt bra och tar därför plats för någon annan mer behövande.

Jag håller med läkaren.
Egentligen ska jag springa på vårdcentralen och inte på endorkin.
Nu när de givit mig chans efter chans och jag inte tagit den så får jag skylla mig själv.

Detta skriver jag för att jag bett Anette om att bli påmind om att ta medicinerna - alla mediciner, inte bara tabletterna.
När jag tar insulinsprutan och victozan tillsammans med tabletterna mår jag bättre.
Det är inget att hymla om att jag fuskat - rejält - och att jag därför inte mått så bra.
Om inte annat så har stickproven efter fredagens läkarbesök visat på detta.

Målet är nu stabilitet på sockret och att ta medicinerna enligt den ordinerade dos jag fått.

Anette ska kunna visa detta blogginlägg för mig som bevis på vad jag lovat henne och inte minst mig själv.

Jag skrev inte detta för att oroa någon. Bara jag sköter medicinerna så är det ingen fara.
Så allt hänger på mig själv!

// Dennis

Kommentarer

  • Helena säger:

    Men herregud!!
    Vad är det för konstig orsak till att slänga ut någon?
    Är det inte de som har dålig inställning till sin sjukdom som man borde hjälpa och satsa mest på...
    Jag hade varit vansinnig om det vore mig dom slängde ut. Så nu lägger dom hela ansvaret på dig att ta tag i dit blodsocker utan hjälp och verktyg hur man gör.
    Nej fy vad dåligt! Lycka till....

    Svar: Hej Helena!Egentligen låter det mer dramatiskt än det i själva verket är. Sjukvården på CSK har satsat mycket på mig och jag har slarvat med att inte följa deras instruktioner.
    Jag vet vad jag ska göra och inte göra.
    Nu får jag istället gå på vårdcentralen för ytterligare kontroller, precis som vilken diabetessvensson som helst.
    Och jag är tacksam för den hjälp jag har fått på CSK - synd bara att jag inte skötte mig så bra som jag borde ha gjort.
    De gjorde rätt - nu får någon mer behövande möjligheten att ta de tider som jag haft. Någon som verkligen är sjukare än jag - någon som är så sjuk som jag aldrig vill bli.
    Tack för ditt inlägg, fortsätt gärna med det!
    Fam Johansson Hall Rosendahl

    2013-02-01 | 06:13:21

Kommentera inlägget här: