Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Livsfarligt arbete

Kategori: Barn & Familj

En man kom ut från sin stuga. I handen bar han ett gevär och han gick i rask takt mot min (firmans) bil.
Jag hade samtalspaus, tänkte ringa hem därför stod jag still på den isiga skogsvägen.
Eftersom jag snurrat runt en hel del för att komma rätt till mitt intervjuobjekt hade han studerat mig att jag åkt fram och tillbaka flera gånger.
Han trodde jag var en bov på landsbygden.
Han hotade mig inte med bössan, men jag kände mig hotad.

OM jag varit en bov och inte bara en vilsen journalist, hade han skjutit mig då?
Vilken tur jag har att jag inte fick veta detta...
Hualigen, det är farligt att vara landsbygdsreporter!

Samtalet hem ringde jag lite senare - körandes på de isiga smala skogsvägarna.

// Dennis

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Usch lät lite läskigt ?(

    Ha en bra dag, kramen Ingegerd

    2013-01-24 | 06:54:13

Kommentera inlägget här: