Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Biokväll

Kategori: Barn & Familj

"Jack Reacher" med Tom Cruise i huvudrollen blev vårt biofilmval när chansen gavs i fredags.
En ny actionrulle som förmodligen skulle vara lik de andra.
Och ja, så var det naturligtvis på många sätt. Men det fanns skillnader, positiva skillnader.
Bland annat blandades det ganska friskt med humor, fantasi i regin och naturligtvis action med mycket pang-pang.
Något positivt överraskande tyckte hon (Anette :-) som valt film att den var värd en klar femma i betyg, medan jag höll mig till en lika klar fyra.
Se den... du blir nöjd!

Före filmen passade vi på att äta lite gott på stan. Det var en riktigt bra kväll.

// Dennis

Kommentarer

  • Ninni säger:

    Mysigt med både middag&bio.
    Nu är väl inte (ja vad heter han nu ) min favorit skådespelare.

    Ha en skön söndag, kram

    2013-01-06 | 10:35:09
    Bloggadress: http://www.ninni.blogg.se
  • Albin säger:

    Låter lovande. Ser verkligen fram mot att se denna filmen. Enda frågetecknet som jag känt är Cruise som Reacher. Det ska ju egentligen enligt böckerna va en kille på 2 m och 120 kg. Inte riktigt Tom men böcker och film blir ju aldrig samma. Gillar ni ljudböcker så har jag ett helt gäng med Jack Reacher.

    Svar: Halloj!Äntligen (!) kom en kommentar från dig Mr Albin! :-)
    Fördelen för oss var nog att vi inte läst böckerna innan filmen - för någon tvåmetersman på 120 kg var han inte.
    Och egentligen gillar jag inte Cruise alls, bortsett från i Cocktail, men här var han bra.
    Tycker åtminstone jag!

    Fortsätt gärna kommentera, det blir enklare att skriva mer bloggar då. :-)

    // Dennis
    Fam Johansson Hall Rosendahl

    2013-01-06 | 19:02:00

Kommentera inlägget här: