Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Nu är julen här (snart)

Kategori: Barn & Familj

Nu har julalstret nedan kommit upp på väggen i vårt hem - då är julen välkommen!
Denna tavla kanske egentligen inte är så märkvärdig för dina ögon - men för mig är den extremt viktig, nästan lika viktig som att risgrynsgröt ska ätas den 20 december varje år. Tavlan har en historia bakom sig och därför är den mycket viktig för mig.
Den har blivit lite av en symbol för julen för mig.
Morfar hade den alltid på väggen där han bodde innan han lämnade jordelivet, den skulle sen kastas bort - men jag protesterade och fick behålla den. Efter det ska den upp på väggen, för att minnas, för att den är vacker - och en symbol för julen... min jul.


Julgardinerna kom på sin plats i vardagsrummet i dag.
Vilken kraft det är i den vackra röda färgen, vilket lyft... inte bara för detta rum utan för hela nedre delen av huset.
Åtminstone känner jag så.
Och tycker om det.


Ny tomte på sin hyllplats i köket, en likadan står och vakar på ekskåpet i vardagsrummet.
Jag tyckte de såg ut att vara "Anette-smak" så de "råkades" köpes in för några dagar sedan.


Vackert lyser ljusen vid denna tid (ni som läser detta: GLÖM INTE ATT BLÅSA UT ERA LJUS!).


Och här står han...


... och här står de!


Vi är redo att ta emot julen med öppna armar - vi har det riktigt fint! :-)



Vår lilla goa tomtenisse hade Luciafirande på dagis under torsdagen.

// Dennis

Kommentarer

  • farmor säger:

    Oh, vilka fina bilder! Det syns att julen är på väg, men bäst är våran tomte lilla Noah!

    2013-12-15 | 18:01:44

Kommentera inlägget här: