Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Posten kom med post i dag

Kategori: Barn & Familj

Monsterveckor.
Jo, så är det för tillfället.
Almanackan är mer eller mindre fulltecknad dygnets alla vakna minuter.
Mycket är spännande.
Men lika mycket innebär en del tvång.
 
Både kul och tråkigt.
På olika sätt.
Intressant.
 
I kväll började Elitserien.
"Gäsp!"
55 omgångar med träningsmatcher.
"Gäsp!"
Sen börjar säsongen på riktigt - med slutspelet.
Trots "dubbel-gäsp" kommer man ändå att följa Färjestads framfart med resultatintresse.
Knepigt det här med idrott.
 
Senast var den 4 juli 2009.
På söndag och tisdag är det återigen dags för ärofyllda speakeruppdrag i form av landskamper på värmländska fotbollsarenor.
Söndagen den 16 september klockan 15.00: Sverige F18 - Norge (Sporthälla IP, Säffle).
Tisdagen den 18 september klockan 19.00: Sverige F18 - Norge (Tingvalla IP, Karlstad).
Till dessa evenemang ingår också genrep, som i Säffle hålls i morgon fredag och inför Tingvallamatchen på måndag kväll.
En av fördelarna med norskt motstånd är att jag som speaker slipper ta allt i repris på engelska, även om det i sig är en del av tjusningen.
Inför varje landskamp har jag haft rysningar i kroppen när jag dundrat på med "FIFA Anthem" till inmarschen.
Hoppas samma känsla infinner sig den här gången.
Detta blir landskamp nummer åtta och nio för min del.
 
Tips:
"Dexter".
En serie värd att följa.
 
Jag har fått brev i dag.
 
// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: