Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Dags att rasa

Kategori: Barn & Familj

Nu är det tydligen dags!
Hur många kilo ska rasa och hur ska det gå till.
Det är min underbara hustru som har bestämt att nu kör vi.
Utan minsta eftertanke sa jag "givetvis".
Det var för drygt tre månader sedan.
Då bestämde vi start vecka 36.
Då var det jättelång tid kvar.
Nu är vi där.
Anette har sin taktik färdig.
Jag har inte en susning.
Men jag är på projektet.
Kanske inte i samma skala som jag vet att frugan siktar in sig på.
Men kilon får gärna rasa.
Dock vet jag inte riktigt hur jag vill lägga upp det hela.
På allvar började jag tänka på det i går.
Anette, hon visste för tre månader sedan vad som gällde.
Hennes taktik alltså.
Men Den taktiken fungerar inte på mig - jag skulle inte klara det.
Jag måste hitta en egen väg.
En väg jag kan trivas med.
Helst ska jag bli beroende av den vägen.
En gång i tiden var jag mer eller mindre beroende av träning.
Det var många kilo sedan det.
År också.
Men någon form av träning tror jag på.
Och att se över kosten.
Lite till en början och senare förbättra sig.
Jag hoppas verkligen att jag med Anettes stöttning kan ta mig igenom det första jobbiga steget.
Klarar jag det - då kan allt hända.
Så i kväll blir det invägning - hemlig för alla utom mig själv.
Och ja, jag vet att det är bara mig själv jag kan och kommer lura om jag inte sköter mig.
En form av träning som måste göras under veckan är gräsklippning hemmavid.
Som det ser ut.
Hujedamej.
Men först ska jag skrika mig hes i mikrofonen på Stora Valla när hemmalaget gör mycket mål mot bottenkollegan Falkenberg.
Nu kör vi!
 
// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: