Fam Johansson-Hall-Rosendahl

28 skottkärror senare

Kategori: Barn & Familj

Oj, det var många år sedan jag hade sådan här träningsvärk.
Armarna, speciellt biceps och triceps, är mer eller mindre bortdomnade av smärta - ryggslutet är så långt i från bortdomnat det kan bli. Aldrig tidigare har jag haft så ont i ryggen och stelheten gör Anette skadeglad... hon kallar mig för gubbe.
Möjligen känner jag mig faktiskt som mannen på bilden nedan.
 
Orsaken är den att jag under lördagen ägnade fem (!) timmar till att kratta hela gården på löv och fallfrukt och köra bort detta i skottkärror.
Det blev 28 fullastade kärror - otroligt mycket.
 
"Jaha, är det så här det är att vara husägare, tänkte jag." :-)
 
Utöver krattande så var jag uppe på taket på både garaget och huset för att rensa stuprännorna, som nu är fina och vattnet rinner.
 
Härligt att det värsta är borta, även om det fortfarande finns löv kvar. De får jag ta hand om nästa vecka - då blir det i alla fall inga 28 skottkärror som behöver köras bort.
 
Klockan 10.
 
Klockan 15. (Ps. De löv som ligger kvar är löv som hunnit falla under dagens gång)
 
Så såg jag ut dagen efter.
// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: