Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Varma minnen

Kategori: Barn & Familj

När jag var liten tillbringade jag somrarna på Arnön med mormor o morfar i sommarstugan. Mormor vid ratten, morfar som passagerare med packning upp till knäna och mellan fötterna alltid samma behållare i plåt med färdigskalad potatis i.
Jag satt åksjuk i baksätet på den gamla Volvon och flämtade med det lilla, lilla fönstret öppet. Det var väl 60 grader i bilen, men man fick absolut inte veva ner rutan för då blev det drag...
Vilka underbara somrar.
När våren kommer och fåglarna börjar kvittra, kan jag blunda och förflytta mig tillbaka 35 år i tiden och minnas den där första gången på våren när man kom dit.
När jag öppnade bildörren och snubblade ut och kippade efter luft. Den doften jag drog in då, kommer sitta kvar i minnet för alltid.
Saknar dem så mycket, men...
Jag vet att de finns i min närhet, vakar över mig och älskar mig.

// Anette

Kommentarer

  • Ninni säger:

    Härliga minnen förutom åksjukan då =)

    OJ nu har du skrivit massor Annette..härligt. Stackars lilla Noah, klarade ni andra er??
    Hatar magsjuka..bläää.

    Sicken rymmare, påminner mig om min son när han var liten..ständigt borta..haha.

    Ha det, kram kram <3

    2012-11-15 | 09:59:34
    Bloggadress: http://www.ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här: