Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Bröllopsresa till Rhodos

Kategori: Barn & Familj

I måndags strök Apollo vår bröllopsresa till Kreta.
Orsaken:
SAS hade ställt in alla flyg till den grekiska ön under hela augusti månad. Troligen på grund av för lite bokningar.


Kreta kan vi glömma...

Och i går bokade vi om bröllopsresan till Rhodos och Lardoskitari St James's (ja, Albin, jag förstår att du blir stolt nu när jag ska besöka St James's... fast jag valde ett bättre St James's än vad du önskade att jag skulle ha valt * ).


St James's ligger ganska nära Medelhavet...

Det enda klagomålet vi hade på nya resmålet var avståndet till havet - det kändes lite väl långt att gå.
Nej, självklart inte - kan vi komma närmare Medelhavet än så här?
Underbart... bara att hålla tummarna för att vädergudarna är med oss den aktuella veckan.

Och nu sjunger vi en sång tillsammans:

"I Medelhavet sardiner simmar
Apu apu, apu apu
Men i mitt hjärta där simmar du
Apu apu, apu apu

In Middleocean sardines are swimming
Apu apu, apu apu
But in my heart are swimming you
Apu apu, apu apu

I Medelhavski sardinski simski

Apuskiduski, apuskidu
Men i mitt hjärtski där simski duski
Apuskiduski, apuskidu

I Norske havet små torsker svömmer
Apu apu, apu apu
Men i min blodpump där plasker du
Apu apu, apu apu"

Vi reser från Landvetter i Göteborg söndagen den 12 augusti klockan 07.00 (framme 11.40, lokal tid, +1 timme).
Återresa söndagen den 19 augusti klockan 12.40, lokal tid, +1 timme (framme på Landvetter 15.35, svensk tid).
Den här resan genomförs bara av Anette och Dennis.

                                    
18 juni 2011                                                    Grekland

// Dennis

* = St James's Park heter Premier League-laget Newcastle Uniteds hemmaarena, i folkmun kallas arenan St James's - med andra ord samma som vårt hotell på Rhodos. Min kompis, Albin, har av någon konstig anledning Newcastle som favoritlag.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Tråkigt att ni fick boka om, men det blir säkert bra i slutändan ändå. Tur att ni i alla fall inte bokade om till [email protected]...

    2012-05-24 | 20:23:11

Kommentera inlägget här: