Fam Johansson-Hall-Rosendahl

En massa plock - och en ny dokusåpa (värmländsk)

Kategori: Barn & Familj

I måndags hade Lovisa utvecklingssamtal i skolan. Det går bra för henne i de flesta ämnena. Svårast är det ännu med läsningen, även om det skett stora framsteg efter mycket träning. Matten tycker hon är jätterolig och det är bara lovande. Flera kompisar har hon i skolan, då hon leker med de flesta tjejerna i klassen (om inte alla till och med). Många av tjejerna i klassen har hon också träffat på fritiden, vilket jag ser som väldigt positivt.
Nu kommer vi fortsätta att träna läsning och vi kommer även att titta mer på dubbelt och hälften.



--------------------------------------------

Anette ska i väg med jobbet på Selma spa, med en övernattning. Det förtjänar hon verkligen och jag hoppas verkligen att de i hinner skämma bort sig mycket med behandlingar mellan arbetet. När? Det vet jag inte i skrivande stund.
Jätteroligt att hon trivs så bra med sitt jobb och har sådan arbetsvilja efter mammaledigheten. Det tror jag är bra för alla, för jag tror att hennes företag är mycket nöjda med hennes arbete - det gör mig stolt!
Från den 2 april är det skarpt läge, då jobbar hon fullt ut. Om det blir 75, 80, 85 eller 90 procent, det vet vi inte riktigt än. Då börjar också Noah på dagis - det är en milstolpe i hans liv.



--------------------------------------------

Mitt planeringsarbete fortsätter...



--------------------------------------------

Mitt bokprojekt fortsätter det också. Jag har mött på några törnar på vägen men det är som jag hela tiden har sagt "inget att göra något åt". På lördag är det dags igen. Åtminstone är det inbokat.
De tre andra bokprojekten finns också med i tankarna och snart rullar det på med flera böcker samtidigt - det är spännande. Och jag hoppas att just Du som läser detta köper boken/böckerna när de senare blir klara.



--------------------------------------------

Och Kvalserien är sjukt jämn... hoppas lite extra på Leksand, även om BIK Karlskoga finns med i elitkvalet.



--------------------------------------------

Under måndagskvällen såg jag säsongens första Färjestadsmatch. Inte live i Kinnarps arena utan på TV - hemma hos Håkan, där även Lennart, Sanna och Per håll till. Självklart vann "vi" den femte kvartsfinalen och kan under onsdagen avgöra i LLA. Men den matchen missar jag... Liverpool spelar ligamatch mot Queens Park Rangers på bortagräs. Då är radio, dator och text-tv bra att ha - för jag vill ju ändå veta med uppdatering hur det går för FBK.



--------------------------------------------

På måndag "sparkar" fotbollssäsongen igång. Då håller Degerfors upptaktsmöte med samtliga funktionärer. Jag är så klart kallad men har också fått ledigt om jag vill. Citat: "Det är viktigare att du är på plats och håller i mikrofonen när det blir skarpt läge".
Kanske åker jag på mötet ändå, om inte annat för att få veta mer om de nya spelarna samt träffa alla trevliga människor. Den 8 april klockan 17 är det hemmapremiär på Stora Valla, Jönköping Södra står för motståndet.



--------------------------------------------

I går såg jag ett inslag i "Fotbollskväll" om och med Johan Elmander. Den svenska fotbollsanfallaren givk från engelska Bolton och stortrivs nu i turkiska Galatasaray. Jane Björck på TV-sporten fick en rundtur tillsammans med Elmander i miljonstaden Istanbul.
Det inslaget fick mig att längta tillbaka till staden som jag tillbringat en vecka av mitt liv i. Det finns så mycket att upptäcka i Istanbul och är man intresserad av historia och kultur (kanske främst byggnader) så är det ett perfekt resmål.



--------------------------------------------

Liverpool är tillbaka på Wembley. Helgen 14-15 april spelas semifinalerna i FA-cupen på Londonarenan - LFC är ett av de fyra lagen. Varken United eller City från Manchester finns längre kvar i cupen, det är mycket glädjande. Motståndare, det blir antingen Sunderland eller rivalen Everton - då lagen ska göra upp i ett kommande omspel.
Senast The Reds var på Wembley var bara för några veckor sedan då vi vann Carling Cup-finalen (Ligacupen).



--------------------------------------------

Missa inte kommande tidning. Ett intressant reportage från Kil kommer att finnas med.



--------------------------------------------

Nu är det klart när tronarvingen, Estelle, ska döpas.
Den 22 maj är det dags.
Bör noteras då det kommer TV-sändas...
...men varför filmades inte dopet av Noah förra sommaren?
Varför denna uppståndelse? Låt flickebarnet få vara i fred. :-)



--------------------------------------------

Tänka sig vilken tur vi har.
Nu kommer det en ny dokusåpa - den här gången med Karlstad i fokus.
"Wermland forever" har TV3-premiär tisdagen den 10 april klockan 22 - notera det i era almanackor.
Som att det inte räckte med "Big Brother", nu blir det värmländskt fokus också.



// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: