Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Pappaledig för första gången - med Noah

Kategori: Barn & Familj

Vilken härlig dag.
I dag har jag haft chansen att för första gången vara pappaledig med Noah.
Det tror jag Noah också gillade för han har haft väldigt svårt att koppla av under dagen.
Under förmiddagen sov han cirka en timme, sen har han mer eller mindre vägrat att sova - inte konstigt att killen var mycket trött när jag nattade honom strax före klockan 19.30.
Han har gått runt och ropat efter mig hela dagen... "puppa, puppa, puppa, puppa......" och ibland blev det fel: "pappa".

Dagen har gått riktigt fort för mig. Men det har varit en lång dag för Hugo som varit hemma för andra dagen i rad med magproblem och huvudvärk (stackaren). Periodvis har det varit fart på honom och periodvis har han varit mer eller mindre utslagen.

Jag har också haft förmånen att vara "taxi" under dagen, "taxi-Lovisa". Först till och från skolan, till affären och till och från dansen. Mysigt.

Två hundpromenader, två tvättmaskiner, två diskmaskiner, dammsugat nedervåningen, lagat mat inklusive matlåda etc etc - och det har bara varit roligt.
Fast det är klart, det var ju bara i dag.
Jag önskar att det var fler dagar.
Tankar har till och med kommit under dagen att "hemmaman" kanske vore något - nej... skojar bara.
Men fler pappadagar är verkligen på sin plats.
I dag har jag fått se så mycket som jag alla andra dagar missar.
Lilla goa Noah.

// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: