Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Sjukstuga före Globen

Kategori: Barn & Familj

Vilken sjukstuga det har blivit - på tre ställen.
Helt otroligt.
Och återigen har Noah runt 39 i feber.
Både farmor och farfar ligger däckade i Kil, Hugo ligger däckad hos morfar och mormor - mormor som också drabbats. Lovisa har också varit däckad under veckan hemma hos mamma.
Anette har drabbats av någon mystisk oroväckande sjukdom som du kan läsa mer om i blogginlägget nedan.
Det är helt sjukt.

Nästa helg är det final i Melodifestivalen - den svenska finalen.
Åtta av tio finalister är klara, de två sista tas ut efter Andra chansen i morgon.
En av julklapparna till barnen var biljetter till Globen.
Jag kör och sitter ensam på etage B medan Anette, Sanna, Hugo och Lovisa sitter tillsammans på etage C.
Så fick det bli för det gick inte att köpa fem biljetter på en gång.
Lite tråkigt tycker jag att det är men samtidigt helt okej - det viktiga är att barnen får se finalen på plats.
Dessutom får jag lite för min del innan vi tar oss in i den vita kulan, eftersom vi kommer att vara på plats i god tid före klockan 16 - då Liverpool spelar tv-match där jag beställt bord för mat.
Det blir en bra lördag - hoppas bara alla blir friska till dess.

Under lördagskvällen ska jag och Sanna på Wermland Opera och se premiären av Johannespassionen.
Det ska bli riktigt spännande - jag har aldrig varit på opera tidigare, bara musikal och operett.
Men först blir det fotboll från Anfield: Liverpool-Arsenal (13.45).

// Dennis


Globen, Stockholm.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: