Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Sugen på bad

Kategori: Barn & Familj

Lilla goa Noah....
Jag plockade in matkassar från bilen och hade bra uppsikt på Noah - trodde jag.
Det var bara det att i går ställde jag en liten gosig pool på tomten och fyllde den med vatten så att lillkillen skulle få bada.
Men det var i går det.
Och lillpoolen hade jag glömt bort.
Noah, han ville bada i dag också....... och tog ett kliv ner i poolen med skor och kläder på.
Medan jag stod där i dörröppningen med en kasse i vardera hand beredd att ställa dem i hallen för att gå och ta med mig buskillen in så såg jag vad som höll på att hända.
Och.
Plask.
Där var han i vattnet och jag bara började skratta.
Han var ju så söt.
Efter några sekunder insåg han vad blöt han blev om kläderna och skorna - då var det inte lika roligt att bada längre.
I dag var första gången jag bar in honom i badkaret för att klä av honom från topp till tå - förmodligen inte den sista.
Underbara, lilla goa Noah...
 
 
// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: