Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Debut som konferencier

Kategori: Fotboll

I morgon, onsdag, gör jag debut som konferencier.
Detta sker i samband med supettalaget Degerfors IF:s sponsorträff på Harry's i Karlskoga.
Drygt hundra personer kommer finnas i publiken plus spelare och ledare från föreningen.
Jag kommer att intervjua ordföranden, tränarna, lagkaptenen, juniorerna, målvakterna och samtliga nyförvärv - utom de intervjuer som måste ske på engelska. Det behärskar jag inte och kommer därför överlåta dessa intervjuer till spelarna själva - det kan bli ganska roliga inslag.

I kväll var det ett välbesökt upptaktsmöte för samtliga ansvariga funktionärer. Jag ställde endast en fråga och den handlade om säkerheten och en eventuell evakuering. Sånt kan ju vara bra för mig som speaker att veta om - eftersom det i vissa fall kan röra sig om en publikstorlek på över 5 000 personer. Jag har i det läget förmodligen en livsavgörande roll, då vill jag veta vad som gäller... självklart!

På söndag är det hemmapremiär då Jönköping Södra gästar Stora Valla.
Matchstart klockan 17.00 - ingen TV-sändning i den här matchen (möjligen på den interna webben via degerforsif.se).



Ni som väntar på dagisbilder med Noah får vänta tills under onsdagen - då hoppas vi att Anette (orkar) hinner lägga ut lite bilder. Jag har så klart sett en del och det kommer godbitar, jag lovar...

// Dennis

Ps. Otur Zlatan, men du vann inte Champions League i år heller... ;-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: