Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Katia har dragit fram

Kategori: Barn & Familj

Det är fullständig kaos hemma. Jag har släpat ut alla grejer från garderoben i hallen, hur sjutton kan det få plats med så mycket grejer på en så liten yta? Vi kan försörja ett mindre land med skor i ett år. 9 stora papperskassar med skor! Lovisa och Sanna vann ligan, de behöver inte gå barfota än på ett tag. Jag och Hugo ligger lite kletigare till, Hugo sliter skor som bara den, eftersom han har en sån gångstil som han har. Vinterkläderna inventerades och både Lovisa och Hugo klarar sig i början av vintern i alla fall. Frågan är: Hur sjutton trollar jag bort alla 
grejer??

Nu har det dragit igång med "Alla andra har/får!" även för Hugo. Igår hade vi en diskussion som slutade i förtvivlade tårar om mobiltelefon och sovtider. Jag förstår inte vad en 8-åring behöver telefon till? Jag vet vart han går, han får en tid att vara hemma, jag hämtar i skolan, vi har en hemtelefon om han ska ringa en kompis... Vad har barnen telefon till? Att få frågan "Hugo, hur ser din telefon ut?" är inte kul. Men jag tänker inte falla för trycket. Sedan är det ju frågan om när man ska sova på kvällen. Klockan 20:00 är det läggdags här, annars är det väldigt trötta barn på morgonen. Andra får vara uppe till minst 21:00 och titta på Idol och Robinsson, det är inte heller kul att inte kunna delta i diskussioner om programmen. Men som sagt, jag tänker inte falla för trycket!

Lilla goa Noah har fått in en otrevlig rutin att vakna vid halv ett, då är det mat som gäller. Vid halv två slocknar han igen. Jag är som en död sill.

Idag fyller pappa år! GRATTIS! Vi har redan ringt och bjudit på skönsång på morgonen. Jag fick mig ett gott skratt direkt på morgonen när vi pratade...

// Anette

Kommentarer


Kommentera inlägget här: