Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Vad fel det kan bli... #5

Kategori: Roliga klipp

Fick ett brev adresserat till mig på jobbet av en äldre herre, 84 år gammal (kom ihåg det när du läser nedan). Han skickade en helt annan grej egentligen - men även nedanstående historier.
Jag fick åtta historier, jag delar med mig av några:

Lyckligt lottad
- Vilken tur min man haft sedan han tog den där olycksfallsförsäkringen. I förra veckan fick han en stege i huvudet och i går blev han överkörd.

Frugan bestämmer
- I fjol grälade frugan och jag om ifall vi skulle köpa en päls eller en bil.
- Nå, hur gick det då?
- Hinner inte berätta nu, bussen kommer!

I fruktaffären:
- Är det här det största äpplet ni har? frågade den amerikanske turisten och tog upp en melon.
Frukthandlare Olsson insåg snabbt stundens allvar och fräste:
- Var snäll och fingra inte på våra vindruvor!

Skulle ha lyssnat
Det var en gång en man som skulle vistas i öknen en lång tid. Han beslöt sig för att köpa en kamel. På en marknad hittade han en ståtlig kamel. Mannen frågade kamelförsäljaren:
- Hur får man den att gå?
- Det är bara att säga "Puh", sa försäljaren. Och när den ska stanna säger man "Amen".
Mannen köpte kamelen, sade "puh" till den och red iväg.
Allt var frid och fröjd men så upptäckte mannen att kamelen var på väg rakt mot ett stup och en till synes oundviklig död. Mannen mumlade blixtsnabbt en bön och avslutade med "Amen".
Kamelen stannade på stupkanten.
Mannen torkade svetten ur pannan och sa:
"Puh"...



Tack till 84-åriga mannen i Uppland!

// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: