Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Hög puls - mycket nerver

Kategori: Barn & Familj

I dag, måndagen den 10/10, hade vi vår andra visning.
I morgon ska Noah till ögonkliniken på remiss för att han skelar på vänster öga.
I övermorgon ska jag försöka sluta snusa.
Det händer mycket nervösa grejer på en och samma gång.

Noah är absolut viktigast och det moment som är mest nervöst - vi vet ju ingenting om vad det kan vara. Förhoppningen är såklart att det inte är någonting, men så länge vi inte vet är det sjukt nervöst.
Pulsen kommer vara väldigt hög under tisdagen.



När det gäller visningen så är det nerver på ett helt annat sätt. Vi vill/behöver/måste sälja till ett högt pris och helst till någon som vill flytta in snarast - så vi slipper stå med dubbla kostnader.
Detta vet vi också mer om under tisdagen (tror vi).



Snusen är dyr, ohälsosam och väldigt beroendeframkallande. Det kommer bli sjukt svårt att sluta men jag har lovat mig själv och den närmaste omgivningen att göra ett väldigt tappert försök.
Under söndagen köpte jag (förhoppningsvis) min sista stock snus.



Håll gärna alla tummar och tår för att samtliga tre moment går så bra som möjligt!
Jag kommer vara nervös, Anette kommer vara nervös - flera andra kommer vara nervösa.
Lilla goa Noah................

// Dennis

Kommentarer

  • Ninni säger:

    Då får jag hoppas du inte blir lila odräglig som min man när han försökt att sluta snusa..haha. Har bett honom att börja igen=)



    Klart det går bra med Lilleman..och huset blir säkert snart sålt...lycka till.



    Kram Ingegerd

    2011-10-11 | 17:24:57
    Bloggadress: http://ninni.blogg.se/
  • Dennis säger:

    Hej Ninni!

    Du har rätt i två fall:

    1) Det gick väldigt bra med Noah som klarade ögonkontrollen väldigt bra.

    2) Huset ska säljas under fredagen om allt går som det ska, håll tummar och tår.

    När det gäller snusen klarade jag 14 timmar men blev bara mer och mer sjuk efterhand tiden gick. jag tvingades avbryta för att klara av vardagen. I dag, torsdag, har jag gått från 2-3 snusdosor (per dag) till mindre än en - det är definitivt ett steg i rätt riktning. Målet är fortfarande att sluta, jag klarade det inte bara tvärt.

    2011-10-13 | 23:39:07
    Bloggadress: http://blila.blogg.se/

Kommentera inlägget här: