Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Feber - jag har förmodligen feber

Kategori: Barn & Familj

Kan man ha "flyttfeber"?
Jag är väldigt nyfiken på det ordet för jag tror nämligen att jag har drabbats av "sjukdomen".
På dagarna är det fullt ös med jobbet, kidsen och planeringen inför det som komma skall. När allt lugnar ner sig, barnen sover, och man får chansen att använda de små hjärncellerna till annat tänk än grisar, bönder och annat som har med landsbygd att göra (vilket jag trivs bra med att tänka på under dagtid) - då smyger sig "flyttfebern" på.

Huvudets små börjar forma sig, först i ganska lugn takt men ganska snart i allt högre fart. Hjärnan går på högvarv och jag är övertygad om att möbleringen och annat i huset har gåtts igenom tusen gånger - varje ledig minut.
Och det är spännande hela vägen.
Det är en härlig känsla att vi om en vecka är i full gång med att forma vårt nya hem.
Vårt riktiga hem - om man kan säga så.

Bara en sådan sak att vi kommer att ha ett matsalsbord i vardagsrummet och ett matbord i köket.
Eller bara en sådan sak att vi vid flera tillfällen de senaste månaderna varit ute och kikat på soffor och möjligheter kring den biten.
Logistik är mitt ämne, jag älskar logiskt tänkande - bara jag hinner sitta med det.
Även om vi, jag och Anette, har ganska klart för oss hur vi vill att det kommer bli och se ut kommer vi i nästan allt komma till lägen för logiskt tänkande. Det gillar min fru också.

Jag ser också väldigt mycket fram emot att se hur Sanna kommer att forma sitt rum, granne med mitt kontor. Jag har hela tiden hört att hon har en klar bild om hur hon vill ha det - hoppas det blir så. Hon blir mer eller mindre först in i huset, då hon tillsammans med en kompis ska måla om rummet redan på måndag - samma dag som vi tilldelas nycklarna.

Jag är också väldigt nyfiken på hur det kommer att se ut i Lovisas, Hugos och Noahs respektive rum. Bara en sådan sak att Lovisa och Hugo för varsitt rum och slipper dela - vilket de gjorde länge tills det inte gick längre.
Den tanken om att alla fyra kidsen får varsitt rum, och vi också, gör mig väldigt glad. Familjen samlas igen och möjligheterna förändras till det bättre med mer eller mindre hundra procent.

Närheten och tillgängligheten till kompisar blir betydligt bättre och enklare för både Lovisa och Hugo. Särskilt glad över det blir jag när jag tänker på att det öppnar en helt ny värld för kidsen att kunna vara och leka med sina kompisar - och kanske främst skaffa fler.

Utformningen av kontoret kommer också att bli intressant. För mig väldigt intressant, då jag har egenintresse i det rummet. Självklart har jag tänkt mycket på det rummet men det var mer av den varan i ett tidigt skede, senare har det mer handlat om helheten.

Att höra min fru Anettes iver, framtidstro och glädje över att komma tillbaka till ett hus, som dessutom är placerat på Hammarö, är inspirerande. Hennes tankar, glädje och förväntan gör mig glad.
Om en vecka i dag börjar vår flyttvecka.

Ja, jag tror faktiskt att det finns något som kallas för "flyttfeber".
För det är det jag måste ha.

// Dennis

Kommentarer

  • Ninni säger:

    Klart det finns flyttfeber=) Härligt för er att få stor yta..kan behövas med alla ungarna..skönt för dom att få egen yta.



    Lycka till, kram Ingegerd

    2011-11-08 | 16:47:53
    Bloggadress: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här: