Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Otrolig helg

Kategori: Barn & Familj

Jag skulle egentligen ha skrivit i går kväll, efter Liverpools match.
Men jag var så deppig och förbannad över resultatet och den förmodat missade platsen i nästa säsongs Europaspel att jag helt enkelt inte orkade.
Och bättre blev det ju inte efter Tre Kronors superfiasko i den sista perioden av VM-finalen mot Finland (med sju sekunder kvar av andra perioden kvitterade Finland till 1-1 och vann sedan matchen med 1-6, fem mål i slutperioden mot ett förnedrat Sverige).

I dag har jag samlat mig lite nu och skriver några rader.

Helgen och dagarna innan helgen har varit tuffa dagar.
För mig men främst för Anette.
När jag haft arrangemang att jobba med så har hon dragit ett enormt lass hemma.
Tur då kanske att Hugo och Lovisa inte hade "hemmahelg" den här helgen utan det var "bara" Sanna, som reder sig mer eller mindre själv, och Noah hemma.
Anette har gjort ett kraftjobb hemma och städat hela huset inför söndagens konfirmationsbjudning, dit cirka tjugo personer kom för att fira Sanna.

Jag smet (med lov) från JSM-arrangemanget till kyrkan men var tvungen tillbaka därefter.
Kyrkan var fint och Sanna, som hade flera framstående roller, var duktig.
Nu är hon konfirmerad och firad.

Älskling hade städat hela huset, grundligt kan man säga. Hon hade piffat ute och satt blommor. När jag såg det hela när jag kom hem från arrangemanget så blev jag både stolt och nere - jag fanns ju inte där och hjälpte till.
Men fantastiskt fint var det och det var som att komma till ett nytt hem.

Och konfafesten missade jag också (då var det finalspel i SM där jag hade många trådar att dra i).
Det enda jag vet är att Anette är helt fantastisk - som hon grejat för att Sanna skulle få ett minnesvärt komfirmationsfirande.

Jag slet på annat håll och hela veckan var det fokus på heltidsjobbet och massor med pingisjobb. Det jag fick ut av det var förutom pengar även beröm från ledare i de andra klubbarna.
Nu är det arrangemanget över.

På nästa...

I morgon har älskade Anette jubileum och jag var ute på lunchen och sprang i affär efter affär för att finna just det DÄR. Jag fann det jag ville ha och det ska bli så himla spännande att se vad hon tycker om presenten/presenterna. Självklart hoppas jag hon ska gilla vad jag köpt.
Och hon är värd mycket mer än så.
Anette, du är helt fantastisk!
Älskar dig!

// Dennis


Kommentarer


Kommentera inlägget här: