Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Mysigt besök

Kategori: Barn & Familj

Igår fick vi äntligen till det! Min goa vän och fd granne Ingegerd var på besök. Hugo var överlycklig, som han har väntat. Det var som igår när vi träffades, även om det var.... ja, hur längesen var det egentligen? Nåt år i alla fall. Konstigt hur det är med vissa, det är bara lätt och bekvämt. Vi lovade att inte tappa kontakten igen, vi sa att jag skulle ta cykeln till henne någon dag och ta "ett" glas vin. Det ser jag fram emot! Energikick.

Barnläkaren på CSK ringde igår, Hugo ska göra muskeltester och se om musklerna avger något ämne, vad fattade jag inte, men huvudsaken är att de vet. Han ska även ta blodprover efter han har haft mycket fysisk aktivitet och har ont. Kommer inte bli kul att framkalla det, men vi får göra det måste göras. Genproverna skulle ju också tas om, men det görs i samma veva. De skickar remisser till alla besök. Och under hösten ska vi till barnhabiliteringen och dra igång sjukgymnastik och säkert lite annat. Det kommer att bli bra. Känns som jag behöver övertyga mig själv lite...

Barnen MÅSTE få varsitt rum, helvetet bröt ut igår kväll. Det är synd om dem, båda två. Det är ingen av dem som får det utrymme de behöver och de får inte sina behov tillfredsställda. Så, vad vi behöver: 7-8 rum och kök för en miljon inom Hammarlundens upptagningsområde. Hahaha, den var riktigt kul! Innan det händer har helvetet frysit till is. Nej, nu ska jag inte vara sån. Under har skett! Titta på Noah!

Idag har jag skjutsat älsklingen till jobbet, han har "dödat" två bilar nu. Enligt honom själv i alla fall. Jag tror det var försök till självmord, kanske går att återuppliva en av dem. Tid hos bildoktorn måste beställas.

Åh nej... jag måste vara så där huslig idag. Det är inte min starka sida. Jag måste BAKA, Hugos klass ska sälja bröd på regnskogsbasaren. Det är bara att bita ihop och kladda på.

Att bröllopsplaneringen går åt pipsvängen är bara en underdrift. Vi har inte gjort någonting på... jättelänge. Den 18 juni närmar sig med STORMSTEG. Men det löser sig nog, vi får vara effektiva veckan innan. Kyrkan är bokad, det är ju det viktigaste.

Älsklingen har köpt biljetter till Prima Donnor en fars som spelas i Mariebergsskogen. Det ska bli himla skoj. Sedan är det annat på gång också som inte är riktigt klart om det blir av än. Det blir spännande att se, återkommer om det.

Fick just höra att det är en överraskning på gång i slutet av semestern också. Tycker om överraskningar!

Idag ser Lovisa ut som en prinsessa, Sanna gjorde mängder med flätor igår kväll på henne. Hugo tittade med stora ögon "Vad fin du är" och klappade försiktigt på håret. Det sista jag sa till henne när hon klev ur bilen vid skolan var: "Nu springer du ifrån killarna idag!" Hon sken som en sol, hon kände sig så fin.

// Anette

Kommentarer

  • Helene säger:

    Önskar dig en fin dag.

    Kram Helene.

    2011-05-26 | 10:32:14
    Bloggadress: http://helenesdagbok.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Nämen ser man på en av mina vänner har tittat in till dig!



    Ja det var verkligen underbart att se dig igen..ja hur längesen var det egentligen??

    Men spelar roll..nu är nu och vi har träffats igen=)

    Hoppas hoppas ni snart hittar ett fantastiskt hus..lovar att spana jag med.



    Jättekramen till er allihop..och bröllopet det ordnar sig..puss

    2011-05-27 | 10:59:10
    Bloggadress: http://ninni.blogg.se/
  • Anette säger:

    Tack Helene! :) Detsamma, kram.

    2011-05-27 | 11:06:36
    Bloggadress: http://blila.blogg.se/
  • Anette säger:

    Kram Ingegerd!!

    2011-05-27 | 11:11:05
    Bloggadress: http://blila.blogg.se/
  • Ninni säger:

    Puss&kram=)

    2011-05-28 | 13:47:43
    Bloggadress: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här: