Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Svenskt mästerskap

Kategori: Övrig Sport

Kommande helg spelas junior-SM i pingis i Värmland.
Idrottshuset i residentstaden är skådeplatsen.
256 spelare från hela landet kommer att göra upp om åtta guldmedaljer, fyra i singel och fyra i dubbel.

I början av förra året fick jag frågan om jag ville ta hand om evenemanget.
Nu är vi framme vid målet.
På söndag vid klockan 16 är det sista prisutdelningen.
Efter det vet vi alla hur det gått.

Mest spänd är jag inför invigningen, där jag känner att jag har en central roll bland annat som speaker och att hålla i programmet. Invigningen börjar klockan 17.12 (just det, tolv minuter över fem).

Hur kunde jag hamna i detta - också?
Ja, ibland undrar jag med.

Föreningen hade pratat om mig sedan tidigare och när jag var på ett journalistuppdrag och skrev om en av deras elitseriematcher i början av 2010 så frågade de om jag ville.
Jag bestämde mig inte direkt utan funderade ett par veckor.
Senare hamnade jag på USM i Helsingborg, som åskådare och för att reka deras tävling - inför Karlstadstävlingen fjorton månader senare.

Sedan tidigare har jag främst arrangerat fotbollsturneringar, musikfestivaler etc.
Men faktiskt även bordtennistävlingar.
1992 bildade jag Idrottsföreningen Kil (den 8 oktober klockan 20.00) och då pingisklubben i orten legat nere några år tog jag med bordtennis som en sektion i klubben. Fotboll var såklart den andra sektionen.
Tidigt arrangerade jag både "Bästa fyran", till en början Kilsuttagningen men senare även länsfinalen och till slut regionsfinalen (tävlingen innan finalspelet som det året hölls i samband med senior-VM som spelades i Scandinavium i Göteborg). På fotbollssidan startade jag 1993 en inomhuscup som av tradition spelats i december och då främst i mellandagarna. Den cupen har spelats varje år sedan dess med en topp på 128 lag säsongen 1995 (bl.a. har landslagets Kim Källström spelat cupen, då i Göteborgslaget BK Häcken).
Än i dag lever både fotbollssektionen (i dag med åtta dam- och flicklag) och bordtennissektionen (som bl.a. har ett herrlag i seriespel).

Men den här gången gäller det junior-SM i bordtennis.
Fredag till söndag.
Start 13 maj klockan 09.00.

// Dennis

         

Kommentarer


Kommentera inlägget här: