Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Handbollsfeber i Karlstad

Kategori: Övrig Sport

Grattis Hellton - nu väntar kval till Elitserien.
Den allsvenska grundserien avslutades under onsdagen mot seriesegrarna H65 Höör i Sundsta sporthall.
505 åskådare och jag höll i mikrofonen.
Karlstadslaget vann matchen med 24-20 (13-11) och gjorde det bra.
I slutet av fighten gav den härliga handbollspubliken i Karlstad sitt lag stående ovationer.

Söndagen den 20 mars klockan 16 spelas den första av maximalt tre elitseriekvalmatcher mot Uddevallalaget Kroppskultur (bästa av tre matcher gäller, först till två segrar).
Hellton börjar hemma och spelar därefter resten av kvalet på bortaplan.

På fredag, denna veckan, släpper Hellton förköpsbiljetter som går att köpas via kansliet.

Kval till Elitserien, när hände det i Värmland senast?
Har det någonsin hänt?
NU händer det och det kommer med garanti bli lapp på luckan - fullsatt med andra ord.
Fantastiskt!
Jag är redan laddad inför min uppgift.
Aldrig tidigare har jag sett "vågen" rulla i Sundsta sporthall, kanske gör jag ett försök att få igång den.

Publikrekord för handboll i Sundsta sporthall den 20 mars?
Jag undrar lite vad det förra rekordet ligger på? Någon som vet?
Den siffran bör sprängas den här gången, det råder handbollsfeber i Karlstad/Värmland just nu.
Varför inte 1 500 åskådare (går det att få in så mycket folk?).
Och.
Hellton slår i underläge men kan absolut skaka Uddevallalaget - bara nyckelspelarna håller sig friska och hela.
Jag räknar med fight på planen och jag räknar med ett massivt publikstöd från läktarplats.
Det ska bli riktigt roligt och spännande.
Jag kommer vara där - kommer du?

    
Kval till Elitserien damer
Sundsta sporthall
Söndagen den 20 mars 2011
Klockan 16:00
(kom i tid, det blir trångt på parkeringarna)

// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: