Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Den stenen föll bra

Kategori: Barn & Familj

I dag föll en sten från mitt bröst.
Jag har meddelat alla tidigare viktiga arbetsgivare som jag haft när jag frilansat att jag börjar min heltidstjänst den 2 april.
Det har varit en orolig bit för mig att berätta men nu är det gjort.
Och det gick bra.
Alla önskade lycka till med förståelse.
Bra.
Då kan jag lägga än mer fokus på det som komma skall.
Det är spännande och utmanande.
Den 2 april börjar jag.
Och.
Jag har inget emot om jag skulle få en annan titel än reporter.
Helt okej för min del.
Mitt mål är att hjälpa tidningen att öka med ettusen prenumeranter under första året.
Omöjligt?
Jag vet inte... men jag måste ju tro på det jag ska göra.

Just nu är det en del fokus på jobbet med junior-SM i pingis.
På lördag blir det dessutom ping-pong-jobb på ön åt VF.
Söndag blir vigd till förkvalet i ishockey. Mora tar sig ann Västerås på bortaplan och jag bevakar live på plats.
Tokigt nog missar jag drömmatchen, Liverpool-Manchester United, som spelas på söndag eftermiddag. Men med lite tur slipper jag få reda på resultatet och kan se efterhandssändningen som startar klockan 22.55.

Måndag och tisdag tillbringas i Jönköping där Svenska Fotbollförbundet håller marknadskonferens inför säsongens seriespel i Allsvenskan och Superettan. Jag åker till Småland som speakeransvarig åt Degerfors IF.

Under onsdagskvällen är jag speaker i sporthallen på säsongsavslutningen i damernas handbollsallsvenska. Då avgörs det om det blir elitseriekval eller om säsongen är över. Spännande med ett avgörande skede inför en förhoppningsvis storpublik.
Och missa inte "Karlavagnen" samma kväll.

Det blir många mil i bil den närmaste tiden. Men det är helt okej.

         



// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: