Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Pinsamt dåligt TV4

Kategori: Barn & Familj

Torsdagen den 9 juni 2011 inleddes inspelningarna av TV4-succén Gladiatorerna i Löfbergs Lila Arena (LLA) i Karlstad.
Hugo fick biljetter för hela familjen i födelsedagspresent (han fyller 8 år den 17 juni).
Barnen, ja vi alla såg mycket fram emot spänningen och de förväntade actioninslagen - istället fick vi kämpa för att inte somna.
Inspelningen började med flertalet vinjettomtagningar och när det väl var grenar så tog det lång tid mellan varje deltagare.
Det riggades såklart om hela tiden och nya gladiatorer presenterades hela tiden och allt var ett enda sömnpiller.
Och det märktes.
Vid 21-tiden efter endast två genomförda grenar lämnade 60 procent av publiken LLA. Efter det lämnade fler och fler efter hand. Vi lämnade efter fjärde grenen vid 22.20-tiden och då sov nästan Hugo och Lovisa redan.
De var verkligen superduktiga som kämpade sig vakna, men när det väl hände något tror jag det var både uppskattat och spännande.
När vi lämnade återstod klätterväggen och hinderbanan.
Pinsamt dåligt TV4.
Uselt.
Och jag vill tillägga att ingenting var Gry Forsells eller Niklas Wikegårds fel.
Så här segt får det aldrig vara och verkligen inte när det är en produktion som riktar sig mycket till barnen.
Jag sätter minusbetyg i en betygskala från 1-5 - det förklarar en hel del det.
Men som sagt när det äntligen hände något så var det riktigt roligt.
Och jag bjuder på en del bilder från kvällen.
(Jag valde att lägga ut fler istället för få och därmed gjorde jag bilderna mindre)

         

         

         

         

         

         

                        

                 

                 

         

         

// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: