Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Löständer, inte en så dum idé

Kategori: Barn & Familj

Igår var jag till tandläkaren för att rotfylla en tand, den sista behandlingen efter att ha rotat med tanden i många (skräckfyllda) timmar. Då hade tandfan spruckit helt så tandläkaren tyckte att vi skulle dra ut tanden istället... Åh jösses... Där började en ångestfylld halvtimme med ett jäkla bändande och dragande, och resultatet blev en stor krater som fick sys igen. Efteråt var jag helt slut och hade en huvudvärk från helvetet. När bedövningen släppte kom värken... shit... Stod och sneglade på Hugos Citodonstolpiller, de såg ganska lockande ut. Men jag klarade att motstå dem. Idag känns det mycket bättre. Huvudvärken kommer väl tillbaka när jag få se räkningen nästa vecka... Nudlar är underskattat, får nog ta in det som basföda i ett par månader.

I ett par kvällar nu har vi dragit till stranden efter Dennis jobb, även om jag aldrig badar när det är under 25 grader i vattnet, är det skönt att känna sanden mellan tårna. Semesterkänslan kommer på en gång. Idag är sista dagen för Dennis att jobba. Första sommarsemestern på 10 år för honom, det kommer förhoppningsvis bli jätteskönt för honom.

I morgon åker Dennis och kompisarna till Göteborg och Ullevi på Iron Maiden-konsert, och på söndag är det dags igen, då är det Metallica, Slayer, Megadeth och Anthrax som gäller och då ska jag med. Det kommer bli en helt ny upplevelse. Återkommer...

Nästa söndag drar vi till Halmstad i några dagar, bara Noah som följer med oss, när alla barn är hemma igen får vi åka på tripp allihop. Förhoppningsvis kommer vi iväg till Astrid Lindgrens Värld, vi får se.

Nu ska jag ta tag i dagen, medan goaste Noah sover.

Kram i det underbara vädret! // Anette

Kommentarer


Kommentera inlägget här: