Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Simrock - en blöt fest

Kategori: Barn & Familj

Vansbro kommun har drygt 7 000 invånare och till Vansbrosimningen hade över 13 000 personer anmält sig, varav cirka 8 000 till stora simningen.
Självklart är simmarveckan otroligt viktig för en by som lilla Vansbro.
Det är fest.
Och under fredagen var det ännu mera fest, då man arrangerade "Simrock".
Simrock lockade bland annat artister som Sean Banan, Fatboy, Billy Opel och från orten Svenne Rubins.
Vi, jag och Anette, åkte de cirka 18 milen upp till Dalarna tidigt på förmiddagen för att hinna äta lunch på Dido's - som du kan läsa mer om nedan i mms-bloggningarna. Därefter gick vi runt lite på byn. Jag vann en lila liten elefant till hjärtat och vi tog en pubrunda (inklusive Dido's var vi på två ställen - dvs nästan alla ställen vi kunde ha gått till).
Senare på eftermiddagen for vi vidare till Skålö, cirka en mil utanför samhället, till min kusin Lillemor. Med oss hade vi moster Ulla - kusin Susanne kom senare.
Där fortsatte festandet inför kvällens "Simrock". Jag drack cola zero eftersom jag valt att vara chaufför åt kärleken.
Det regnade mycket i Vansbro kommun den här dagen, så även på kvällen. När Svenne Rubins som sista band skulle uppträda regnade det cats and dogs.
Men jag vet en som hade jäkligt roligt i alla fall...


Anette och jag var inte värst imponerade av rockabilly-bandet Fatboy.


Plasket. Målgång av Vansbrosimningen intill i älven och festplats. När
jag var liten badade jag massor och busade i den tempererade och
mysiga bassängen. Ett roligt minne att bära med sig.


Anette var väldigt "glad" under "Simrocksfesten".


"Ta mig hem till Vansbro", "En gammal Amazon", "Folköl och dunka
dunka", "Långa bollar på Bengt" - Svenne Rubins levererade.


Sven Rubin i Svenne Rubins var i högform under "Simrock".

Vi var hemma kvart över fyra på lördagsmorgonen och Anette sov hela vägen hem.

// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: