Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Mäktigt Metallica

Kategori: Barn & Familj

Publik: 55 696, Ullevi.
Anm: Konserten finns att beskåda på svtplay.se.

Fullt ös mest hela tiden.
Metallica live var sjukt jäkla bra.
Och det märktes på publiken som hängde med på noterna mest hela tiden. Det var ett härligt gung på Sveriges största multiarena.
SVT direktsände Big 4 och konserterna går att se om igen via svtplay.se.
Först ut var Anthrax, därefter Megadeth, Slayer och sist men absolut störst - METALLICA.
Personligt betyg på Big 4 (skala 1-5):
Anthrax: 2.
Megadeth: 2.
Slayer: 1.
Metallica: 5.
Albin fick chansen att vara banden nära när han fick gå fram till scenen tre låtar per band och fotografera. Några bilder visar jag här nedan. Min uppfattning var att han tyckte det var jäkligt häftigt och roligt - det glädjer mig med resan.
Förhoppningen var att ge Anette en upplevelse hon aldrig kommer glömma. Så blev det.
Drömmen var att hon skulle dras med i publikhavets glädje och kanske till och med delta i sång och röj. Så blev det inte.
Men okej, jag älskade Metallica, jag hängde inte med i publikens vilda glädje, och skulle gärna, gärna, gärna vilja att det gick att göra om konserten. Då skulle jag definitivt hänga på publiken.
Jäkligt bra konsert men gjort är gjort och tyvärr känner jag just nu en mättnad av konserter. Detta blev inte som jag hade hoppats på.
Men Metallica levererade - inget snack om det.

Setlist Ullevi 3 juli 2011:
1. Hit the lights.
2. Master of puppets.
3. The shortest straw.
4. Seek & destroy.
5. Welcome home (Sanitarium).
6. Ride the lightning.
7. The memory remains.
8. All nightmare long.
9. Sad but true.
10. The call of Ktulu.
11. One.
12. For whom the bell tolls.
13. Blackened.
14. Fade to black.
15. Enter sandman.
16. Am I evil (extranummer).
17. Damage Inc.
18. Creeping death.

Bilder:


James Hetfield, Metallica.


James Hetfield, Metallica.


James Hetfield, Metallica.


Robert Trujillo, Metallica.


Kirk Hammett, Metallica.


James Hetfield, Metallica.


Tom Araya, Slayer.


Kerry King (till höger), en publikfavorit, Slayer.


Dave Mustaine, Megadeth.


Chris Broderick, Megadeth.


Chris Broderick, Megadeth.


Joey Belladonna, Anthrax.

// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: