Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Pappa igen - häftig tanke

Kategori: Barn & Familj

Väskan är packad.
Skötväskan förberedd.
Anette verkar vara på barnfödarhumör.
Och Sanna gör ett hästjobb hemma.
Hon fixade maten i går och i dag, samt tar ett större ansvar med Pebbels.
I dag var hon också barnvakt en dryg timme.
Sanna har verkligen tagit till sig av Anettes humörsvängningar och börjar förstå mer och mer att hon när som helst kommer att bli storasyster - igen.

Anette har varit till köpcentrat i dag och handlat mjukiskläder.
Hemmavid gjorde hon en lista på vad som skulle finnas med i hennes väska som ska med till förlossningen.
Det var mysigt att se henne packa ner grejerna.
Boken valde jag.
Hon ville ha spänning och jag erbjöd henne Michael Connelly's "Fallen angel".
Den nappade hon på.
Att se henne fixa med babykläderna gjorde att jag fick ett ytterligare pirr i magen.
Känslan blev mer påtaglig att det närmar sig nu.
Mysigt.



Småbarnen är inte riktigt med på banan ännu.
Jag tror inte de riktigt förstår vad som händer inom Anettes kropp och det blir på nått sätt ännu roligare att härja med henne - för hon reagerar ju.
Om än irriterat, men det verkar inte Hugo och Lovisa bry sig värst mycket om.
Snart tror jag att även de förstår att Anette vill ha och behöver lugn och ro (läs även Anettes text nedan).
Snart blir Hugo storebror.
Och Lovisa blir storasyster.
Jag.
Jag blir pappa.
Häftig känsla.

// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: