Fam Johansson-Hall-Rosendahl

Föräldrar i morgon?

Kategori: Barn & Familj


Det första av nu sex ultraljud. Bilden togs tisdagen den 7 september.

Vilken magnifik vändning allt fick.
För en vecka sedan, på ultraljud #4, låg bäbisen rätt med huvudet nedåt.
I dag låg den i säte.
Sedan i början av helgen har jag sagt till Anette att "på onsdag, möjligen torsdag, kommer barnet".
Därför har jag jobbat därefter med ett jobb som egentligen har deadline på fredag.
Under måndag och tisdag slet jag enormt. I dag var värst, då jag började före klockan åtta i morse och precis är klar med dagens bestyr.
Nu i skrivande stund är klockan kvart i tolv, på natten.

Som du kan läsa i Anettes text nedan gick inte dagen som det var tänkt.
Jag hann inte heller klart med jobbet - inte i dag.
Det återstår två texter att skriva (som jag i värsta fall kan få tills på onsdag nästa vecka på mig).
Nöjd är jag ändå.
Jag har gjort vad jag kunnat för att vara förberedd inför barnets ankomst.
Dock.
Att jag skulle få rätt (barnet kan ju hjälpas ut under onsdagen om allt går enligt en av de olika planerna) med att bäbisen kan komma redan nu visste jag naturligtvis inte.
Magkänslan sa att nått sker under onsdagen den 19 januari 2011.

Nu har jag packat min väska.
Kamera gånger två är packad (hoppas på laddade batterier - borde ha köpt helt nya).
Mackor till matsäck är bredda och dryck är köpt.
Datorn följer med, vilket kan innebära att vi kanske skriver händelseförloppet här på bloggen. Det avgör naturligtvis bäbisen.
Jag känner mig klar för avfärd till förlossningen.
Klockan 08 ska vi vara där under onsdagsmorgonen - under förmiddagen görs vändningsförsöket, som avgör fortsättningen...


"Trygghetens hand - pappas hand på bäbismagen"

// Dennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: